اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت و گوی بسپار با آقای ابوالحسنی معاونت کسب و کار و مواد اولیه هلدینگ ظریف مصور: تحریم ها تبعات اجتماعی هم دارند

بسپار/ایران پلیمر این شرکت  فعالیت خود را در سال 1363 آغاز کرد. این مجموعه، در ابتدا موفق شد عنوان بزرگترین تولیدکننده موکت خانگی و کفپوش در ایران و خاورمیانه را به خود اختصاص دهد و سپس، با هدفگذاری‌های جدید، شرایطی را فراهم آورد تا مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف را نیز تولید کند.

بسپار_ لطفا مجموعه را برای خواندگان بسپار معرفی بفرمایید

ابوالحسنی: هلدینگ ظریف مصور کار خود را با تولید موکت های خانگی شروع کرد و بعد تر در حوزه های صنعتی ورود پیدا کرد مثل، موکت های خودرو، چمن مصنوعی ورود پیدا کرد. از دو سال گذشته این هولدینگ زنجیره تامین خود را تبدیل به شرکت های مجزا کرده که عبارت است از: نخ، الیاف، چسب و رزین و مواد شیمیایی، مواد پلیمری و مستربچ و حوزه بازیافت. یکی از مهم ترین شرکت ها، رزین و پلیمر است که تولید کننده رزین های آب پایه، چسب  XSBR و روغن های صنعت نساجی است. در بخش پلیمر ها که تنها دارنده نشان ورق های پلیمری ست و استاندار های امریکا را پاس میکند، تولید ورق های ژئوممبران و ژئو کامپوزیت و همچنین مستربچ را در بر دارد.

 

بسپار_ آیا از فناوری نوینی در تولیدات خود استفاده میکنید؟

ابوالحسنی: در حوزه مواد شیمیایی، چسب XSBR دارای تکنولوژی بالایی‌ست که گرید های خاص آن کار تحقیق و توسعه زیادی را میطلبد. در حوزه سلولوزی مجموعه ما که تا چند ماه گذشته به طور کامل وارداتی بوده، با همت تیم تحقیق و توسعه ما شرکت های تولید کننده کاغذ تامین موادشان از مجموعه ما صورت میگیرد.

 

بسپار_سهم بازار شما چقدر هست؟

ابوالحسنی: سهم بازار شرکت رزین ما در حوزه صادرات، 80 درصد تولیدات ما را در بر میگیرد و این عدد قابل توجهی‌ست در بازار هایی که به عنوان بازار هدف انتخاب کردیم. سهم بازار داخلی ما بیشتر در بخش سلولوزی است که بیشت از 30 درصد از سهم بازار را در دست داریم که مابقی این حوزه در اختیار شرکت های خارجی است.

 

بسپار_ نمایشگاه امسال را چطور رصد کرده اید؟

ابوالحسنی: نمایشگاه امسال در روز اول بسیار خلوت بود و ساعت آن خیلی نامناسب و در ساعات ابتدایی روز آغاز شده. با توجه به اینکه در روز های تعطیل این نمایشگاه برگزار میشود بهتر بود که ساعت شروع را کمی به عقب می انداختند. ولی در مجموع نمایشگاه خوبی‌ست و مشتریان صادراتی خوبی را به پای مزاکره رساندیم.

بسپار_ در حوزه پلیمر صادرات با چه کشور هایی صورت میگیرد؟

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 243 مجله پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در نیمه دی ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا