اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گوی بسپار با مهندس شهرام پسندیده، معاونت مهندسی و طراحی و توسعه محصول در گروه صنعتی پولاد: ورود نسل چهارم صنعت به کشور نیازمند فرهنگ سازی و بستر سازی است

بسپار / ایران پلیمر شرکت ماشین های تزریق پلاستیک پولاد (سهامی خاص) در سال ۱۳۵۹ توسط آقای مهندس سیروس احمدی بختیاری تاسیس شد و فعالیت خود را در زمینه ساخت دستگاههای تزریق پلاستیک آغاز کرد. پولاد یکی از معتبرترین برندهای ایرانی در زمینه ساخت ماشین های تزریق پلاستیک است و تعداد زیادی از ماشین های ساخت پولاد در سراسر ایران و حتی برخی از کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای مشغول به کار هستند.
شرکت پولاد با ارائه نسل جدید ماشینهای خود در دهه هفتاد و کسب گواهینامه ها و استانداردهای ملی و بین المللی، گامی را در جهت بهبود کیفیت و پیشرفت تکنولوژی در صنعت تزریق پلاستیک ایران رقم زد. در این روند هدفمند، همکاری پولاد با نامداران صنعت پلاستیک از دیگر کشورهای دنیا مانند ایتالیا و کره جنوبی موجب ارتقای تجارب فنی و مهندسی در مدتی کوتاه شد.
سرانجام در سال ۱۳۸۸ پولاد توانست سری جدید ماشینها را بر اساس استانداردهای جهانی، دانش فنی و تجربه ی کسب شده خود در چهار دهه خدمت رسانی را به این طریق، با کاهش قیمت تمام شده و تکمیل سبد محصولات متنوع توام و روانه بازار کند.
ادامه توضیحات در خصوص فعالیت های این مجموعه را مهندس شهرام پسندیده، معاونت مهندسی و طراحی و توسعه محصول در گروه صنعتی پولاد در ادامه آورده است که می خوانید:

پسندیده: پولاد از سال 1359 به صورت فعال تجربه حضور در صنعت تزریق پلاستیک ایران را دارد، به طوریکه حدود دو دهه به عنوان سازنده ماشین های تزریق پلاستیک با برند پولاد تامین کننده بخشی از نیازمندیهای این صنعت بوده و سپس به عنوان نمایندگی رسمی شرکت بورچ چین، تامین کننده دامنه وسیعی از ماشین آلات تزریق پلاستیک برای عمده صنایع فعال در ایران بوده است.
شرکت پولاد پویش از سال 1380 تولید محصولات پریفرم را در سایت پرند آغاز کرد و با توجه به طرح های توسعه محصولات در این عرصه، هم اکنون یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده محصولات پریفرم و درب بطری در ایران است.
پولاد سازه در راستای طراحی سازه های صنعتی و تاسیسات متناسب با محصولات تولیدی کارخانه ایجاد شد و متخصصین سازه و تاسیسات در این گروه، کلیه نیازمندیها برای این منظور را شناسایی و اجرا می کنند. از نمونه کارهای اجرایی این گروه سایت شماره یک پرند است که تولیدی می باشد و پروژه پویای 2 با 90% پیشرفت ساخت است که در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می رسد.
پولادصنعت از سال 1398 تولید محصولات میز و صندلی پلاستیکی Out Door را آغاز کرده و مطابق برنامه استراتژیک سازمان، پولادصنعت در مدت 5 سال یکی از تولید کنندگان بنام این محصولات در ایران خواهد بود.
توسعه سازمانی و جذب نیروی انسانی متخصص متناسب با نیازمندیها در واحد های عملیاتی و اجرایی و همچنین واحد های ستادی همواره مورد توجه مدیران ارشد بوده و متناسب با برنامه های استراتژیک سازمان بهبود مستمر چارت سازمانی در جریان است.
از ابتدای سال 1399 معاونت مهندسی و طرح و توسعه محصولات با هدف مدیریت فرآیندهای از ایده تا تولید انبوه کلیه محصولات ایجاد شد و برای کنترل کلیه فرآیند های شناسایی شده در این مسیر واحد های زیر در این معاونت فعال شد:
طراحی صنعتی
مهندسی محصول
مهندسی قالب و ابزار
پشتیبانی فنی و مهندسی

با توجه به تخصص ها و تکنولوژیهای موجود، گروه صنعتی پولاد عرضه کننده خدمات و ماشین آلات به شرح زیر است:
خدمات جامع در طراحی، ساخت و اجرای بهینه طرحها و کارخانجات صنعت تزریق پلاستیک.
مطالعه و پیشنهاد سرمایه گذاری یا توسعه کار بر اساس توانمندی های مشتری و برای سرمایه گذاری مطمئن.
انتخاب تکنولوژی و تامین ماشین تزریق پلاستیک، قالب تزریق پلاستیک، ربات و تجهیزات جانبی مورد نیاز.
نصب و راه اندازی خطوط و آموزش.
خدمات پس از فروش.
تامین ماشین تزریق پلاستیک برند BORCHE برای تولید محصولات در دامنه گسترده ای از صنایع و مشخصات هندسی.
عرضه ماشین آلات تزریق پلاستیک با توانایی تولید قطعات در دامنه ا گرم تا 240,000 گرم.
قابلیت اعمال نیروی قفل گیره از 60 الی 6500 تن.
عرضه کننده ماشین تزریق در مدل های BT,BS,BI,BU,BE,BM,BH.
عرضه کننده ماشین آلات و خدمات به صنایع:
بسته بندی در صنایع غذایی
بسته بندی در صنایع بهداشتی
خودرویی
لوازم خانگی
پرشکی/ دارویی
محصولات لجستیکی/ انواع پالت، سبد و ..
برق و الکترونیک
اتصالات پلی اتیلن و قطعات PVC
کشاورزی

بسپار- به عنوان نماینده شرکت بورچ، این شرکت دارای ماشین های تمام الکتریک است. آیا در ایران اقبالی نسبت به این ماشین ها وجود دارد و مورد توجه است؟ چرا؟ و چگونه؟

 

 

(ادامه دارد)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۲۵ ماهنامه بسپار که در نیمه تیرماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا