اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت و گوی ایران پلیمر با محمد صادق امانی، ایمن پلیمر شیمی: اولویت اصلی ما تامین نیاز بازار داخل خصوصا صنعت مبلمان است

بسپار/ایران پلیمر محمد صادق امانی، شرکت دانش بنیان ایمن پلیمر شیمی: این شرکت در سال 82 ثبت و فعال شد و قبل از آن با نام های دیگر در صنعت پلی یورتان فعالیت می کرد. قبل از سال 95 فاز تجارتی را در دست داشتیم که محصولات پلی یورتان را به صورت آماده مصرف از خارج تامین می کردیم. پس از آن با توجه به محدودیت هایی که در بخش واردات پیش آمد، وارد فاز تولید شدیم. دامنه محصولات ما در ابتدا خیلی محدود بود اما در حال حاضر نزدیک به 150 صنعت را پوشش می دهیم و در آن فعال هستیم. ظرفیت اسمی ما 20 هزار تن مواد اولیه پلی یورتان است و اولویت اصلی ما تامین نیاز بازار داخل. اما در 6 ماه گذشته در صادرات به کشورهای منطقه هم فعال شده ایم.

ما با توجه به اینکه سرمایه گذاری زیادی را در بخش تحقیق و توسعه در پیش داریم و با توجه به اینکه خط ایزوسیانات را سال گذشته به بهره برداری قطعی رساندیم، امسال انواع محصولات پلی یورتان در گریدهای مختلف برای استفاده در صنایع مبلمان را شروع کردیم.

بازار پلی یورتان طیف وسیعی را شامل می شود و خیلی از صنایع درگیر آن هستند و روی آن سرمایه گذاری می کنند. دو بخش در ایران در حال توسعه است یکی از آنها مصرف پلی یورتان ها به عنوان مصرف نهایی و دیگری سرمایه گذاری در تامین زنجیره اصلی تولید آن است.

تامین 70 درصدی مواد اولیه در صنعت پلی یورتان و وابستگی به بازار بین المللی برای ما چالش هایی به وجود آورده و عدم ثبات باعث می شود روند طبیعی را در پیش نداشته باشیم. از طرفی چون محصول ما به عنوان یک کالای شیمیایی محسوب می شود امکان فعالیت در نزدیک شهر را نداریم و باعث افزایش هزینه در جذب نیرو و رفت و آمد ها می شود. البته ما به دنبال این موضوع هستیم که تامین نیاز را خود در دست بگیریم و نیازی به بازارهای خارجی نداشته باشیم.

 

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 240 ماهنامه بسپار که در نیمه مهر ماه 1401 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا