اخبار

اختصاصی بسپار/ گزارش بازار پوشش های آب پایه در سال 2021

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر با هدف سازگاری بیشتر با محیط زیست، صنعت در حال حرکت به سمت پوشش های آب پایه و محصولات صنعتی حاوی آب به عنوان حلال رزین می باشد. علاوه بر این، پیشرفت های حاصل شده در فناوری پوشش و مقررات سخت گیرانه در مورد مواد فرار، باعث به کارگیری محصولات آب پایه شده است. پیش بینی می شود درآمد بازار جهانی پوشش های آب پایه از سال 2020 تا 2026 با نرخ رشد مرکب سالانه ی بیشتر از 5% رشد کند. تغییرات بوجود آمده در حوزه ی ساخت و ساز، قیمت مواد اولیه و تولید مواد اولیه در دوران قرنطینه این بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. کوچک شدن بازار در 2021 بعد از کاهش در 2020 به دلیل کووید 19 پیش بینی شده است. در بسیاری از کشورها افزایش قیمت ها و کمبود نیروی کار بر فعالیت های عمرانی و توسعه ی زیرساخت ها اثر گذاشته است. اما، انتظار می رود این اثرها کوتاه مدت باشند. پیش بینی بر این است که در بازه ی زمانی مشخص شده کشورهای در حال توسعه عامل اصلی رشد بازار باشند. دلیل این امر، تجاری سازی سریع، سرمایه گذاری خارجی و افزایش سرمایه گذاری  در صنایع مختلف از جمله عمرانی، دریایی، نفت و گاز است. طبق پیش بینی های انجام شده منطقه ی آسیا اقیانوسیه شاهد بیشترین سرمایه گذاری خواهد بود.

تقسیم بندی بازار جهانی پوشش های آب پایه

در بازه ی 2020 تا 2026، انتظار می رود بازار جهانی پوشش های اکریلیک آب پایه با نرخ رشد مرکب سالانه ای در حدود 6% رشد کند. به دلیل سخت گیری در مقررات دولتی و قوانین محیط زیستی، تقاضا برای رزین اکریلیک آب پایه با افزایش همراه خواهد بود. این رزین از عملکرد عالی و محافظت مناسب برخوردار است. باید اضافه کرد که پیشرفت های اخیر در رزین های اکریلیک کاربرد آن ها در پوشش های اکریلیک آب پایه را بهبود داده است.
بازار جهانی پوشش اپوکسی آب پایه در سال 2026 به بالای 18 میلیارد دلار خواهد رسید. تقاضا برای این رزین مربوط به بخش های صنعتی و خودرویی است. رزین اپوکسی در حوزه های هوافضا، خودرو و دریایی بیشترین کاربرد را دارد. استحکام عالی، دوام، مقاومت شیمیایی و وزن کم مهم ترین مزایای این رزین هستند.
بیشتر از 55% بازار جهانی پوشش های آب پایه مربوط به پوشش های ساختمانی است. افزایش سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی و نوسازی ساختمان های مسکونی و تجاری عوامل مهم در افزایش تقاضا برای پوشش های ساختمانی می باشند. با توجه به رشد جمعیت و افزایش شهر نشینی تقاضا برای خانه های جدید در حال افزایش است. تمامی این عوامل محرک های مهمی برای بازار پوشش های آب پایه هستند.
مبلغی بیشتر از 9 میلیارد دلار برای بازار جهانی پوشش های آب پایه خودرویی تا سال 2026 پیش بینی می شود. با توجه به این که این پوشش ها توانایی محافظت از خودرو در برابر باران اسیدی، آب و هوای خشک و تابش فرابنفش را دارند، تقاضا برای پوشش ها در حال افزایش است.
پیش بینی می شود بازار جهانی پوشش های آب پایه برای محصولات چوبی تا سال 2026 به بیشتر از 4 میلیارد دلار برسد. افزایش تولید مصنوعات چوبی و وسایل تزئینی تقاضا برای پوشش های چوب را افزایش داده است. این پوشش ها دارای مزایای متعددی مانند استحکام، انعطاف پذیری، مقاومت در برابر لکه و مقاومت در برابر خوردگی هستند.

پیش بینی بر اساس موقعیت جغرافیایی

مترجم: مهندس لاله کاغذچی، دانش آموخته ی کارشناسی ارشد مهندسی مواد، دانشگاه تهران

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره  227 دوماهنامه پوشرنگ از سری مجلات بسپار که در نیمه اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا