اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ کامیون های سنگین برقی در راه جاده ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Iveco و Nikola Corp تأسیسات جدیدی را در Ulm واقع در آلمان افتتاح کردند. این تاسیسات به کامیون های برقی سنگین Nikola Tre اختصاص داده شده که تولید آن تا پایان سال آغاز می شود.
گفته می شود که تاسیسات تولید در Ulm – که 50،000 متر مربع را شامل می شود – در آخرین مراحل مونتاژ است و برای خودروهای برقی (EVs) طراحی شده. پیش بینی می شود خط تولید مزبور قادر به تولید تقریباً 1000 دستگاه در هر شیفت در سال باشد و انتظار می رود در سالهای بعد افزایش چشمگیری هم داشته باشد.
این سایت دستیابی به میزان ضایعات و حادثه صفر و توقف ناشی از خرابی و مقدار موجودی حداقل و نزدیک به صفر را هدف خود قرار داده است. به گفته این شرکتها، ویژگی کلیدی این مجموعه شامل مدیریت کاملاً دیجیتالی سالن تولید است که برای ردیابی 100٪ و عملیات بدون کاغذ طراحی گردیده.
قرار است اولین مدلهای Nikola Tre تولید شده در این مجموعه در سال 2022 به مشتریان منتخب درایالات متحده تحویل داده می شود. علاوه بر این مدل خودروی باتری-الکتریکی (BEV یا battery-electric vehicle)، تکامل بعدی این کارخانه مدولار سنگین در قالب نمونه اولیه یا پروتوتایپ خودروی الکتریکی پیل سوختی (FCEV) خواهد بود. این مدل تا پایان سال 2023 در Ulm وارد تولید انبوه می شود.
Nikola Tre به عنوان یک راه حل در حمل و نقل ایمن، قابل اعتماد و با کارایی بالا و بدون آلایندگی طراحی و پیش بینی شده است. این کامیون دارای فناوری الکتریکی و پیل سوختی Nikola به همراه اجزای کلیدی ارائه شده توسط بوش (گرلینگن، آلمان) است.
تیم های فنی این شرکتها با هم یک پلت فرم مدولار طراحی کرده اند که قادر به داشتن پیل سوختی و همچنین فناوری پیشرانه باتری است.

 

برگردان: مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا