اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ کاتالیزگر جدید برای تولید رنگ، پوشش و پوشک‌های تجدیدپذیر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر فناوری جدیدی از کاتالیزگرها به تازگی اختراع شده است که مواد تجدید پذیر گیاهی مثل ذرت را به مواد شیمیایی کلیدی از جمله آکریلیک اسید و آکریلات‌هایی تبدیل می‌کند که به وفور در صنعت رنگ و پوشش و در بسپارهای ابرجاذب کاربرد دارند. این فناوری جدید بسیار کارآمد است و هزینه ی تولید مواد شیمیایی تجدید پذیر را تا حد زیادی می‌کاهد.

این فرمول جدید از کاتالیزگر‌ها می‌تواند مواد شیمیایی مشتق شده از لاکتیک اسید ذرت را به آکریلیک اسید با کارایی بالا تبدیل کند. به طور معمول اسید آکریلیک و آکریلات‌ها برای صنایع مختلف از منابع فسیلی حاصل می‌شود. اما به دست آوردن آن از منابع تجدید پذیر و کودشدنی، برای کاهش هزینه‌ها و همچنین برای حفظ محیط زیست بسیار مطلوب است.

تا قبل از این سامانه‌های کاتالیزگرِ ابداع شده، درصد تبدیل بالایی نداشتند و دارای صرفه اقتصادی نبودند. اما فرمول جدید با بهبود عملکرد و درصد تبدیل بالا، هزینه‌ی تولید مواد از ذرت را تا حد زیادی می‌کاهد. این کاتالیزگر جدید با پایه‌ی زئولیت ساخته شده است و تاثیر زیادی در جهت پایداری و کاهش منابع فسیلی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا