اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ چسب های جدید برچسب ها، بازیافت مقواها را آسان می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر کمپانی BASF چسب های جدیدی برای برچسب ها را تولید کرده که دیگر در روند بازیافت مقوا و کاغذ ایجاد مشکل نمی کند. این چسب ها به منظور ترکیب خواص خوب چسب با برداشت ساده آن در جریان کاغذ بازیافتی طراحی شده اند.
علاوه بر صنایع خوراکی و خودرو، لجستیک نیز بخش مهمی با تقاضای بالا برای برچسب های حساس به فشار است. برای سال های طولانی تا به امروز، برچسب های حمل و نقل سریع ترین سهم رشد در بازار را داشته اند. این روند به دلیل همه گیری سال های 2020 و 2021با رشد سریع در تجارت الکترونیک و فروش های پستی تقویت شد، به طوری که هم اکنون تقریبا 15% تقاضا در اروپا مربوط به این بخش می باشد.
انتظار می رود چسب های نوآورانه تولید شده توسط BASF، مشکل اساسی بازیافت بسته بندی های کاغذی و مقوایی را حل کند. در حالی که اکثر چسب های مورد استفاده در برچسب های کاغذی با فرایند بازیافت کاغذ تداخل دارند، چسب های جدید در ابتدای فرایند به سادگی برداشته می شوند؛ و این ویژگی، استفاده مجدد و قابلیت پرینت بر روی بسته بندی های کاغذی و مقوایی بازیافتی را ممکن می سازد.
مساله کلیدی صنعت بسته بندی
همچنین کمپانی BASF قصد دارد تا زیربنای تعهد خود به اقتصاد چرخی زیست پایدار را با “قرارداد سبز اتحادیه اروپا” همراستا کند. در این راستا، یکی از مدیران BASF اشاره می کند: تقاضای رو به رشد و مداوم برای بسته بندی، بازیافت آن را به مساله مهم و کلیدی در این صنعت تبدیل کرده است. نیاز است تا قدم هایی برداشته شود، این اقدامات نه تنها در مورد مواد بسته بندی، بلکه برای چسب های مورد استفاده نیز می باشد. فناوری های نوآورانه ما در زمینه چسب ها امکانات کاملا جدیدی را برای یک اقتصاد چرخشی کارا، چه در صنعت بسته بندی و چه در سایر بخش ها، ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا