اخبار

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار پوشش های UV پز تا سال 2025

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پیش بینی می شود بازار جهانی پوشش های UV پز از 6.5 میلیارد دلار در سال 2020 به 11.4 میلیارد دلار در سال 2025 افزایش پیدا کند.

بزرگترین سهم در این بازار از نظر حجم مربوط به منومر ها است. منومر ها مواد غیر قابل اشتعال با بوی کم و فراریت پایین هستند. منومر ها می توانند دارای یک تا شش گروه UV پز باشند. تعداد گروههای عاملی تعیین کننده خواص منومر های مورد مصرف در فرمولاسیون های UV پز می باشد. این منومر ها دارای ویسکوزیته پایینی می باشند و عمدتا استر های اکریلیک اسید ، پلی ال های تک عاملی و چند عاملی می باشند. منومر ها معمولا بر اساس گروههای عاملی اکریلیکی آنها انتخاب می شوند. به دلیل شیوع ویروس COVID-19 میزان فروش پوشش های UV پز کاهش یافته است. بخش پوشش های چوب پر مصرف ترین بخش در پوشش های UV پز می باشد و این به دلیل رشد مصرف پوشش ها در صنایع چوب و مبلمان می باشد. چین بزرگترین مصرف کننده پوشش های چوب می باشد.

بعضی از کشور های اروپایی مثل آلمان و سوئد سهم قابل توجهی از بازار پوشش های چوب UV پز را در سال 2019 به خود اختصاص دادند. پوشش های صنعتی بزرگترین سهم را در بازار پوشش های UV پز به خود اختصاص داده اند. پوشش های صنعتی شامل سه بخش اصلی پوشش های چوب ، پوشش های پلاستیک و پوشش های کاغذ می باشند. سایر بخش های پوشش های صنعتی شامل پوشش های کف و پوشش فلزات می باشند. پوشش های UV پز دارای براقیت بالا ، مقاومت سایشی و چسبندگی عالی می باشند و عمدتا در پوشش های با کیفیت بالا در صنایع چوب ، مبلمان و پارکت استفاده می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا