اخبار

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار پوشش های پایه آب تا سال 2026

گروه ترجمه و تولید محتوا بسپار / ایران پلیمر بازار جهانی پوشش های پایه آب در سال 2020 حدود 77.9 میلیارد دلار بوده است و پیش بینی می شود این مقدار در سال 2026 به 117.7 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

این فناوری بطور گسترده جهت رنگ های ساختمانی، پوشش های اتومبیلی، حفاظتی، چوب، مبلمان، بسته بندی و صنایع حمل و نقل تطابق داده شده است. بایندر های مورد استفاده در پوشش های پایه آب عبارتند از اکریلیک ها، پلی اورتان ها، اپوکسی ها، الکید ها و موارد دیگر. بر اساس پیش بینی ها در دوره زمانی مذکور بخش رزین های اکریلیک بزرگترین سهم (هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش) را در بازار جهانی پوشش های پایه آب به خود اختصاص خواهند داد. پوشش های اکریلیک پایه آب از نظر مقاومت آب و هوایی و مقاومت در برابر اکسیداسیون از رنگ های پایه روغنی و الکیدی عملکرد بهتری دارند. این پوشش ها یک ساختار پلیمری ایجاد می کنند که تمایل کمتری برای جذب نور UV دارد.

بنابراین به حفظ براقیت و حفظ رنگ در زمان های طولانی کمک خواهد شد. بر اساس پیش بینی ها در دوره زمانی مذکور از نظر کاربرد، بخش پوشش های ساختمانی بزرگترین سهم را در بازار جهانی پوشش های پایه آب به خود اختصاص خواهند داد. پوشش های پایه آب ساختمانی عمدتا در کشور های اروپایی و امریکای شمالی که دارای قوانین سختگیرانه زیست محیطی می باشند مصرف بیشتری دارند. میزان مصرف این پوشش ها در APAC و مناطق دیگر کمتر است.

پوشش های پایه آب ارزان بوده و دارای مقاومت آب خوب و حفاظت خوب در برابر لکه ها می باشند. بنابراین در کاربرد های ساختمانی به میزان وسیعی استفاده می شوند. بر اساس پیش بینی ها در دوره زمانی مورد بررسی قاره اروپا دومین بازار بزرگ در بازار جهانی پوشش های پایه آب خواهد بود. افزایش تقاضا از صنایع مهمی چون اتومبیلی، هوایی و حمل و نقل عامل افزایش مصرف پوشش های پایه آب در اروپا میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا