اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار پوشش های ضد حریق متورم شونده تا سال 2030

گروه ترجمه و تولید محتوا بسپار / ایران پلیمر بر اساس مطالعات انجام شده توسط Grand View Research، پیش بینی می شود بازار پوشش های ضد حریق متورم شونده تا سال 2030 به حدود 1753 میلیون دلار برسد.

این میزان نسبت به سال 2022 رشد 5.5 درصدی خواهد داشت. استفاده گسترده از پوشش های ضد حریق متورم شونده جهت سازه های فولادی مورد استفاده در استخراج و پالایش نفت و گاز یکی از مهمترین عوامل رشد بازار این پوشش ها می باشد. به علاوه افزایش اکتشاف shale gas به همراه توسعه صنایع نفت و گاز در قاره امریکای شمالی عامل محرکی برای رشد بازار پوشش های ضد حریق متورم شونده خواهد بود. افزایش قیمت مواد اولیه از جمله رزین های اپوکسی می تواند این رشد را تا حدودی محدود کند. بعلاوه قوانین مختلف جهت محدودیت استفاده از ترکیبات آلی فرار (VOC) در فرمولاسیون نیز می تواند رشد بازار را محدود کند.

به عبارت دیگر توسعه محصولات پیشرفته مطابق با قوانین VOC می تواند تقاضا برای این پوشش ها را در هفت سال آینده افزایش دهد. بازار در قاره آسیا – اقیانوسیه با توجه به افزایش فعالیت های اکتشاف نفت و گاز بویژه در دریای چین جنوبی به میزان قابل توجهی رشد خواهد کرد. بعلاوه توسعه زیرساختار ها در اقتصاد های در حال رشد شامل هند، اندونزی و ویتنام می تواند باعث افزایش بازار پوشش های ضد حریق متورم شونده گردد. پیش بینی می شود پوشش های ضد حریق متورم شونده پایه آب نیز در دوره زمانی مذکور رشد قابل توجهی داشته باشند. پوشش های ضد حریق متورم شونده پایه آب عمدتا در مواردی که پوشش های پایه حلال با زیرآیند واکنش می دهند استفاده می گردند. این پوشش ها، پرایمر های ایده آلی می باشند و دارای مقاومت خوردگی و مقاومت حرارتی عالی می باشند.

به علاوه به دلیل میزان کم VOC و مواد خطرناک آلاینده هوا دارای سمیت پایینی می باشند. پیش بینی می شود استفاده از پوشش های پایه آب به دلیل قوانین سختگیرانه مربوط به حضور حلال ها در رنگ ها و پوشش ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. بسیاری از شرکت ها از پوشش های پایه آب استفاده می کنند. شرکت هایی چون Alfa Laval و Hellenic Petroleum از پوشش های ضد حریق متورم شونده پایه آب جهت مبدل های حرارتی، واگن قطار، خطوط لوله و مخازن استفاده می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا