اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار پوشش های تزیینی تا سال 2026

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پیش بینی می شود بازار پوشش های تزیینی تا سال 2026 به 91.6 میلیارد دلار برسد. این میزان در سال 2021 حدود 71.3 میلیارد دلار بوده است.

اصلی ترین فناوری مورد استفاده در پوشش های تزیینی ، فناوری پایه آب می باشد که در سال 2020 حدود 76 درصد کل بازار را به خود اختصاص داده بود. به دلیل رشد تقاضا برای پوشش های فاقد حلال ، پوشش های پایه حلال متداول برتری خود را از دست داده اند و میزان مصرفشان به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

این روند به دلیل وضع قوانین و محدودیت های مختلف می باشد. امروزه خواص عملکردی بالا در پوشش های تزیینی درونگاهی و بیرونگاهی اهمیت زیادی دارد. در پوشش های بیرونگاهی خواص ظاهری مناسب و دوام محصول از طریق بهینه سازی پلیمر دارای اهمیت خاصی می باشد. همچنین خواصی مثل مقاومت در برابر جذب چرک (بویژه در کشور های با میزان بالای آلودگی و کشور های گرمسیری) برای مشتریان اهمیت زیادی دارد.

در بخش پوشش های درونگاهی روند بسوی استفاده از پوشش های پایه آب با بوی کم و میزان ترکیبات آلی فرار (VOC) پایین می باشد. منطقه APAC بزرگترین بازار پوشش های تزیینی در جهان می باشد. این منطقه در سال 2020 حدود 37.2 درصد بازار پوشش های تزیینی را به ارزش 24.7 میلیارد دلار به خود اختصاص داد. رشد مصرف در این منطقه نسبت به رشد جهانی بسیار سریعتر می باشد و این به دلیل رشد مصرف در اقتصاد های در حال رشدی چون چین و هند می باشد. چین بزرگترین سهم را در بازار APAC با حجم حدود 42 درصد به خود اختصاص داده است. دو بازار بزرگ دیگر را کشور های هند و اندونزی تشکیل می دهند. این سه کشور در مجموع بالای 82 درصد مصرف پوشش های تزیینی در منطقه APAC را به خود اختصاص داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا