اخبار

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار پلی یورتان های دیسپرسیونی تا سال 2031

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پیش بینی می شود بازار جهانی پلی یورتان های دیسپرسیونی (PUD) تا سال 2031 با نرخ رشد مرکب سالانه 5.5 درصد افزایش یابد.

پلی یورتان های دیسپرسیونی دارای خواص مشابه پلی یورتان ها می باشند با این تفاوت که دارای مزایایی نسبت به آنها هستند از جمله عدم وجود ترکیبات سمی و ترکیبات آلی فرار، نداشتن بوی نامطبوع و عدم وجود منومرهای خطرناک. پلی یورتان های دیسپرسیونی دارای چقرمگی بالایی می باشند و عمدما در چسب ها، درزگیر ها و پوشش ها استفاده می شوند.

پلی یورتان های دیسپرسیونی دارای چسبندگی عالی به فلزات، چوب، لاستیک، منسوجات، پلاستیک ها و سایر زیرآیند ها هستند.

بازار جهانی پلی یورتان های دیسپرسیونی به پنج منطقه مهم دسته بندی می شوند: امریکای شمالی، اروپا، آسیا – اقیانوسیه، امریکای لاتین و افریقا- خاورمیانه. در یال 2020 منطقه آسیا – اقیانوسیه با سهم 36.6 درصدی بزرگترین بازار برای پلی اورتان های دیسپرسیونی بوده است. اروپا نیز با 28.6 درصد سهم بازار جهانی، دومین بازار بزرگ بوده است. منطقه آسیا – اقیانوسیه بزرگترین بازار پلی یورتان های دیسپرسیونی می باشد و پیش بینی می شود این منطقه بیشترین رشد در مصرف پلی یورتان های دیسپرسیونی را داشته باشد.

این رشد مصرف به دلیل افزایش مصرف PUDs در کشور های در حال توسعه مثل هند و چین می باشد. تعدادی از تولیدکنندگان بزرگ پلی یورتان های دیسپرسیونی عبارتند از: Alberdingk Boley, Bayer Material Science AG, BASF SE, Chemtura Corporation, Hauthaway Corporation

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا