اخبار

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار وینیل استر تا سال 2030

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بر طبق گزارش جدید منتشر شده بوسیله Allied Market Research ، بازار جهانی وینیل استر در سال 2020 حدود 1.1 میلیارد دلار بوده است و بر اساس پیش بینی ها این میزان تا سال 2030 به حدود 2.1 میلیارد دلار خواهد رسید. وینیل استر ها ، رزین های غیراشباع با عملکرد بالا می باشند که از ترکیب یک رزین اپوکسی با منوکربوکسیلیک اسید در حین یک فرآیند استریفیکاسیون ساخته می شوند. رزین های اپوکسی به منظور افزایش استحکام اضافه می گردند. رزین های وینیل استر بطور ویژه طراحی می شود و یک شکل هیبریدی از رزین پلی استر می باشد.

رزین های وینیل استر از نظر خواص فیزیکی و مقاومت خوردگی از رزین های پلی استر استاندارد دارای کیفیت بهتری می باشند. این رزین ها دارای پایداری حرارتی عالی می باشند. رزین های وینیل استر در محدوده گسترده ای از صنایع شامل ساختمان سازی ، مخازن و لوله ها ، حمل و نقل ، رنگ ها و پوشش ها استفاده می شوند. با توجه به محدودیت های زیست محیطی و نگرانی ها در مورد نشر مواد خطرناک ، تقاضا برای سامانه های flue gas desulfurization (FGD) در حال افزایش می باشد.

رزین های وینیل استر در فرآیند های FGD و سامانه های پوشش های پرک شیشه (glass flake) کاربرد زیادی دارند. تقاضا برای مواد مقاوم در برابر خوردگی در دوره زمانی مورد بررسی افزایش خواهد داشت. افزایش تقاضا در صنایع مختلف شامل مخازن ، لوله ها ، تصفیه فاضلاب و صنایع شیمیایی باعث افزایش تقاضا برای وینیل استر ها خواهد شد. به هر حال مدت انبارداری کوتاه این محصولات می تواند سرعت رشد مصرف را کاهش دهد. رزین های وینیل استر به انواع مختلفی شامل بیس فنول A دی گلیسیدیل اتر (DGEBA) ، اپوکسی فنول نووالاک (EPN) ، تاخیر انداز های حریق برمینه و سایر موارد تقسیم می شوند. DGEBA بیشترین سهم را در بازار های جهانی به خود اختصاص داده است.

این رزین ها به دلیل مقاومت خوردگی خوب بیس فنول A در فرآیند های FGD استفاده می شوند. از نظر کاربرد بازار به بخش های زیر تقسیم می شود: مخازن و لوله ها ، رنگ ها و پوشش ها ، حمل و نقل ، کاغذ و خمیر و سایر. بخش مخازن و لوله ها به دلیل افزایش کاربرد در فرمولاسیون های مقاوم در برابر حرارت مثل راکتور های شیمیایی و مخازن نگهداری مواد شیمیایی خورنده بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. از نظر مناطق جغرافیایی ، منطقه آسیا-اقیانوسیه در دوره زمانی مورد بررسی بیشترین رشد را خواهد داشت و بزرگترین بازار وینیل استر می باشد. افزایش سرمایه گذاری در ساختمان سازی و صنایع و افزایش تقاضا برای مخازن و لوله های مقاوم در برابر خوردگی از عوامل رشد بازار وینیل استر ها در منطقه آسیا – اقیانوسیه می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا