اخبار

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار حلال های سبز تا سال 2026

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر بر اساس تخمین های انجام شده بازار جهانی حلال های زیستی و سبز در سال 2021 حدود 1.2 میلیارد دلار بوده است. پیش بینی می شود این میزان تا سال 2026 به 1.5 میلیارد دلار برسد. به حلال های مشتق شده از مواد زیستی، حلال های سبز یا حلال های زیستی گفته می شود.

حلال های سبز و زیستی از فرآیند سوخت زیستی ، منابع گیاهی و محصولات طبیعی بدست می آیند و جایگزین دوستدار محیط زیست جهت حلال های پتروشیمیایی می باشند. حلال ها مایعاتی هستند که دارای توانایی حل کردن ، رقیق کردن یا استخراج مواد بدون اصلاح ترکیب شیمیایی می باشند. شوینده های صنعتی و خانگی بزرگترین سهم را در بازار جهانی حلال های زیستی و سبز به خود اختصاص داده اند. در سال 2020 امریکای شمالی بزرگترین بازار حلال های زیستی و سبز ( هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش) در جهان بوده است. عواملی چون رشد تقاضا از صنایع داروسازی ، صنعتی شدن سریع اقتصاد های در حال رشد مثل چین ، هند و تایلند و افزایش قوانین سختگیرانه زیست محیطی باعث رشد بازار جهانی حلال های زیستی و سبز شده است. متیل سویات (methyl soyate) یک حلال سبز است که با موفقیت بطور تجاری تولید شده است.

این حلال سبز جایگزین حلال های صنعتی می باشد. تقاضا برای این حلال ها در 10 سال گذشته بطور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. این حلال بعنوان یکی از اجزای سازنده شوینده ها و رنگبر ها جایگزین خوبی برای محصولات نفتی و محصولات کلرینه می باشد. متیل سویات می تواند بعنوان carrier solvent نیز استفاده شود. حلال های زیستی برای تمیز کردن قطعات مکانیکی مثل ball bearings استفاده می شوند. در این کاربرد ها تمیز کردن کامل قطعات مکانیکی اهمیت زیادی دارد. باقی ماندن آلودگی ها می تواند باعث صدمه رساندن به فلز گردد. حلال های زیستی در شوینده های خانگی نیز جهت تمیز کردن آشپزخانه ها ، حمام و سرویس های بهداشتی استفاده می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا