اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پوشش ضد باکتری جدید بر پایه نانو مس معرفی شد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر یک پوشش جدید بر پایه مس به زودی به بازار عرضه خواهد شد. این پوشش نسبت به فرمولاسیون های متداول باکتری را با سرعت بیشتری از بین می برد و برای بیمارستان ها و مکان های پر تردد مناسب می باشد. یک گروه تحقیقاتی از UBC به سرپرستی Dr. Amanda Clifford یک پوشش بر پایه نانو مس که حاوی روی و ترکیبات نانوی کشنده باکتری می باشد طراحی کرده اند.

این ترکیبات نانو می‌توانند باکتری‌ها را از طریق پاره کردن دیوار سلولی آنها از بین ببرند. روی که یک ترکیب ضد باکتری می‌باشد در حضور مس سرعت از بین بردن باکتری ها را نسبت به مس خالص افزایش می‌دهد. به گفته Dr.Clifford استفاده از این پوشش جدید شیوع عفونت‌های باکتریایی از سطوح پر تماس مراکز بهداشتی مثل دستگیره‌ها و دکمه آسانسور را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. از آنجا که میزان مس این پوشش نسبت به پوشش های موجود کمتر می باشد ، قیمت آن نیز ارزانتر خواهد بود. این گروه نشان داده اند که پوشش جدید تنها پس از یک ساعت حدود 99.7 درصد از باکتری Staphylococcus (باکتری ایجاد کننده عفونت های بیمارستانی) را از بین می برد در حالیکه پوشش های بر پایه مس خالص حدود دو ساعت زمان لازم دارند.

این پوشش برای بیمارستان ها و مراکز بهداشتی که در آنها گونه های مقاوم به آنتی بیوتیک مثل methicillin-resistant Staphylococcus وجود دارد طراحی شده است. محققان قصد دارند ارزیابی‌های بیشتری بر روی این پوشش انجام دهند و آن را در برابر ویروس ها نیز ارزیابی نمایند. این پروژه با همکاری Teck Resources Limited انجام شده است که سطوح مس را در سطوح پر تماس ساختمان دانشکده علوم کاربردی UBC نصب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا