اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پورشه های مسابقه ای با موتورهای برقی و کامپوزیت های الیاف طبیعی/ پیش به سوی آینده!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر مسابقات اتومبیل رانی الزاما فعالیتی زیست محیطی نیست ، زیرا خودرو و کامیون ها در حال مسابقه دادن در مسیر به وفور سوخت می سوزانند. همزمان که تولیدکنندگان خودرو ( OEMs ) برای بالا بردن اعتبار “سبز” خود فعالیت می کنند ، توجیه ورزش های موتوری دشوارتر می شود.
خودروی مسابقه ای Porsche Mission R دارای موتور 320 کیلووات (کیلووات) در محور جلو و موتور 480 کیلووات در محور عقب است و می تواند از سرعت صفر به 62 مایل در ساعت طی 2.5 ثانیه میرسد .

Mission R فعلا یک اولیه است.

هنگام معرفی این خودرو در نمایشگاه IAA MOBILITY در مونیخ آلمان ، رئیس هیئت اجرایی Porsche AG اقای Oliver Blume گفت: ” چشم انداز مطالعه مفهومی ما از موتورهای برقی جهت استفاده همه مشتریان خودروهای مسابقه ای خواهد بود . Mission R شامل همه چیزهایی است که در اینده ساختار پورشه را استحکام میبخشد: مانند عملکرد ، طراحی و پایداری. ”
Michael Mauer ، رئیس Style Porsche ، می افزاید: “این خودرو دارای نشانه هایی است که موید مدل تولید آینده و البته ، به معنی صرفا مسابقه خالص است!”
اما این بحث فقط در مورد یک ماشین برقی نیست. پورشه قصد دارد تا سال 2030 از الایندگی کربن رها باشد ، بنابراین اجرای Mission E بخشی از رویکرد کربن زدایی آن است.

مهندسان پورشه برای کاهش جرم و همزمان اطمینان از ایمنی راننده ، چیزی را که “اسکلت بیرونی” می نامند ، ساختند ، یک ساختار قفس مانند پلاستیکی تقویت شده با الیاف کربن (CFRP).
شش قطعه پلی کربنات در اطراف قفس CFRP وجود دارد تا بتوان از بیرون آن را مشاهده نمود و دید بیشتری را برای راننده فراهم کرد.
نقش سبز زیست محیطی واقعی ، استفاده از پلاستیک تقویت شده با الیاف طبیعی (natural fiber-reinforced plastic یا NFRP) برای درها ، باله های جلو و عقب ، آستانه ها ، پانل های جانبی و بخش مرکزی است. به غیر از نمای بیرونی ، NFRP برای تولید پوسته صندلی نیزاستفاده می شود.

الیاف مورد استفاده از جنس کتان هستند که از طریق همکاری بین خودروساز ، وزارت غذا و کشاورزی فدرال (BMEL) ، موسسه تحقیقات چوب Fraunhofer (Fraunhofer WKI) و تأمین کننده مواد Bcomp (Fribourg ، سوئیس) به دست می آید.
به گفته پورشه ، در حالی که کتان از طریق کشاورزی به دست می آید ، هیچ “تعارض و تداخلی با کشت محصولات غذایی” وجود ندارد. علاوه بر این ، یکی از مزایای چک لیست زیست محیطی این است که تولید این الیاف با 85 درصد CO2 کمتر از زمان تولید الیاف کربن اتفاق می افتد.
حتی لاستیک های Mission R ، که به طور خاص توسط شرکت Michelin (فرانسه) برای این خودرو طراحی شده ، کاملاً از مواد زیست پایه و تجدیدپذیر ساخته شده است.
Michael Steiner ، عضو هیئت اجرایی تحقیق و توسعه در Porsche AG خاطرنشان می کند: “ورزش ها و مسابقات موتوری آینده بیشتر برقی ، دیجیتالی و متصل تر خواهند بود. و باید با ثبات تر شوند. ”

 

برگردان: مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا