اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ نمادهای مختلف بازیافت در پلاستیک ها و … به چه معنا هستند؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر این درست است که نرخ بازیافت خانگی در حال افزایش هست، اما آیا علائم بسته‌بندی آنقدر واضح هستند که نشان دهند چگونه باید به طور صحیح و مسئولانه زباله را بازیافت کنیم؟ ما فکر می‌کنیم لازم است که یک توضیح ارائه دهیم! 

چرا به نمادهای بازیافت نیاز داریم؟

هدف از نمادهای بازیافت و بازیافت پلاستیک این است که مشخص کند کدام اقلام قابل بازیافت هستند و باید در کدام سطلها قرار گیرند و به سادگی درک شود که آیا اصلا قابل بازیافت هستند یا نه. اگر بستهبندی به درستی بازیافت نشود، گاهی اوقات منجر به آلودگی متقابل و اغلب منجر به تولید زباله بیشتر می شود.

رفع عیوب نمادهای بازیافت

نمادهای مختلفی میتوانند روی بسته بندی شما ظاهر شوند. متأسفانه فقط 9 درصد پلاستیک‌ها بازیافت می شوند (ما سخت تلاش می کنیم تا این مورد را تغییر دهیم)، اما این بدان معناست که درک معنای این نمادها و رساندن زباله های خود به جای مناسب، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد!

یک مطالعه انجام‌شده توسط recoup در ارتباط با M & S و پلاستیک اروپا نشان داد که عموم مردم هنوز در مورد معنی نماد نقطه سبز (که در زیر می‌بینید) سردرگم هستند، که ممکن است منجر به بازیافت نادرست بسته بندی شود.

با این حال، وقتی شما فهرست همه نشانه‌ها را نگاه می‌کنید، برخی از آن‌ها نسبتا شبیه هم هستند، بنابراین درک این که چرا باعث سردرگمی می‌شوند آسان است.

علائم بازیافت چه معنایی دارند؟

بازیافت – یکی از رایج‌ترین نمادها. این برچسب نشان‌دهنده بسته‌بندی است که ۷۵ % یا بیشتر قابلیت جمع آوری و بازیافت دارد مثل انواع بطری های پلاستیکی.

بازیافت، شستشو: این برچسب نشان دهنده بسته بندیهایی است که قبل از بازیافت باید تمیز شوند، مانند سینیهای غذایی حاوی بقایای مواد غذایی که میتوانند مواد دیگر، به ویژه کاغذ را آلوده کنند.

بازیافت، شستشو، درپوش : درپوشهایی با قطر کمتر از 40 میلیمتر بسیار کوچک هستند تا برای بازیافت نگهداری شوند. در صورت مشاهده این برچسب، مطمئن شوید که درب آن روی بطری محکم شده است.

بازیافت نکنید، آستر/فیلم را بردارید : ممکن است این درخواست را روی بستهبندی مشاهده کنید که در آن فیلم یا آسترها به راحتی از طریق نوار سوراخدار بدون نیاز به استفاده از ابزار برداشته میشوند.

نقطه سبز: این نقطه سبز نشان میدهد که این شرکت سهم مالی در بازیابی و بازیافت بستهبندی در اروپا داشته است. این بدان معنا نیست که بسته یا شیء در واقع قابل بازیافت است.

حلقه موبیوس : به سادگی، این نشان میدهد که بسته شما قابلیت بازیافت دارد، نه این که شیء بازیافت شده یا در همه سیستمهای جمعآوری بازیافت پذیرفته شود. گاهی اوقات یک عدد در وسط وجود دارد تا بگوید چه مقدار از بسته بندی از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است.

کدهای رزین پلاستیکی : نوع رزین مورد استفاده برای ساخت محصول را با ارائه “کد شناسایی رزین” مشخص میکند. یک کد رزین پلاستیکی به شما می گوید که از کدام نوع رزین پلاستیکی برای ساخت محصول شما استفاده شده است. به عنوان مثال، یک بطری رزین پلاستیکی معمولاً بین 1-7 تعریف می شود (شماره های دو و پنج پلیمرهای اصلی بازیافتی هستند که در Bright Green Plastics استفاده می کنیم). تعداد بین فلش ها نشان دهنده رزین مورد استفاده در بطری های پلاستیکی است:

1. PET : پلی اتیلن ترفتالات                                           

2. HDPE : پلی اتیلن با چگالی بالا

3. V/PVC : وینیل یا پلی وینیل کلراید

4. LDPE : پلی اتیلن با چگالی کم

5. PP : پلی پروپیلن

6. PS : پلی استایرن

7. دیگر : هر چیزی غیر از موارد فوق 

شیشه : این نماد یادآور این است که بستهبندی شیشهای شما پس از استفاده قابل بازیافت است. 

آلومینیوم قابل بازیافت : این نماد نشان می دهد که قطعه از آلومینیوم قابل بازیافت ساخته شده است.

فولاد قابل بازیافت : این نماد به این معنی است که محصول از فولاد ساخته شده است. همه مقامات محلی قوطیهای فولادی را برای بازیافت جمعآوری میکنند.

Tidyman : این نماد از شما می خواهد که زباله نریزید. در حقیقت هیچ ربطی به بازیافت ندارد، اما ارزش نگه داشتن او را دارد زیرا او یک مرد کوچک مهم با پیام مهم است.

وسایل برقی : این نماد توضیح میدهد که شما نباید وسایل برقی را در زبالههای عمومی قرار دهید. بازیافت ایمنترین و مسئولانهترین راه برای دور ریختن وسایل برقی است که دیگر به آنها احتیاج ندارید یا در حال تعمیر نیستند. با بازیافت اقلام برقی، میتوانید با جلوگیری از ورود زباله های خطرناک به محل دفن زباله، کمک خود را به محیط زیست انجام دهید.

کمپوست : محصولات دارای گواهینامه کمپوستپذیری صنعتی مطابق با استاندارد اروپا ممکن است دارای نشان گیاهچه باشند. هرگز پلاستیک قابل کمپوست را با سایر پلاستیکها در بازیافت قرار ندهید زیرا برای تجزیه طراحی شده است.

کمپوست خانگی : علاوه بر نماد نهال برای کمپوست صنعتی ، ممکن است این مورد را مشاهده کنید که به این معنی است که برای کمپوست خانگی مناسب است.

کاغذ، کارت و چوب-آرم شورای سرپرستی جنگل (FSC) محصولات مبتنی بر چوب از جنگل های با مدیریت خوب را که به طور مستقل مطابق با قوانین FSC تأیید شده است، شناسایی میکند.

چرا باید بازیافت کنیم و چگونه به درستی بازیافت کنیم؟

ما همیشه باید سعی کنیم تا جایی که می توانیم بازیافت و کاهش ضایعات را انجام دهیم. اگر واقعاً مطمئن نیستید چه پلاستیکی را میتوانید و نمیتوانید بازیافت کنید، تمام آنچه میگوییم را بازیافت کنید! در Bright Green Plastics، ما آن را مرتب میکنیم. به این ترتیب، شما هنوز هم میتوانید تلاش خود را برای محیطزیست بدون زحمت مرتبسازی آن در خانه انجام دهید. مأموریت پلاستیکهای سبز روشن برای برداشتن پلاستیک های خانگی، بازیافت کامل این ضایعات پلاستیکی و سپس عرضه پلاستیک بازیافتی به تولیدکنندگان در انگلستان است تا به ایجاد پلاستیک سبزتر و پایدارتر بازیافتی و صنعت تولید بریتانیا کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا