اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پلاستیک جدید زیست پایه Mitsubishi Chemical در جلوپنجره خودروهای سوزوکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر هلدینگ میتسوبیشی – (Mitsubishi Chemical Holdings Group (MCHG – اعلام کرد پلاستیک مهندسی زیست پایه اش با نام DURABIO برای استفاده در جلوپنجره خودروی S-Cross تولید شده توسط شرکت سوزوکی انتخاب شده است. این اولین بار است که DURABIO برای تولید قطعات خارجی خودروهای سوزوکی به کار می رود.

ماده DURABIO، که از ماده اولیه ایزوسورباید حاصل از گیاهان تجدیدپذیر ساخته شده، یک پلاستیک مهندسی زیست پایه با خواص خیلی خوب، از جمله مقاومت ضربه، مقاوت جوی و مقاومت حرارتی، در مقایسه با پلاستیک های مهندسی سنتی می باشد. همچنین این ماده دارای رنگ پذیری توسعه یافته بوده که تنها با افزودن یک ماده رنگی، قابلیت دستیابی به طراحی چشمگیر با سطح براق را خواهد داشت.
به علاوه، این پلاستیک به فرایند رنگزنی و پوشش دهی نیاز ندارد، چرا که سطح آن صاف و مقاوم در برابر خراش بوده و بنابراین انتشار VOC در حین تولید را کاهش می دهد. اگرچه قبلا از DURABIO در قطعات داخلی خودروهای سوزوکی استفاده شده، سطح بهبود یافته مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر آب و هوای مورد نیاز برای استفاده در قطعات خارجی منجر به پذیرش فعلی آن برای کاربردهای خارجی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا