اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پروژه PROGrESS جهت بازیافت پره های توربین بادی آغاز به کار می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر یک پروژه جدید پیشگام در بریتانیا، PROGrESS، اکنون در حال انجام است تا طبق آنچه گفته می‌شود اولین کارخانه آزمایشی بازیافت پره‌های توربین بادی در بریتانیا باشد.
این پروژه سه ساله به دنبال ارائه یک مدل چرخشی برای پره‌های توربین بادی با ساخت اولین کارخانه آزمایشی بازیافت در بریتانیا و تجاری‌سازی روش بازیافت ارایه شده توسط دانشگاه Strathclyde است.

این پروژه 2 میلیون پوندی که بودجه آن توسط Innovate UK و شریک صنعتی اش Aker Offshore Wind (Lysaker، نروژ) تامین می شود، به دنبال ارائه یک مدل دایره ای برای پره های توربین بادی جهت پشتیبانی از اهداف تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی در بریتانیا است. پروژه در اسکاتلند، انجام می شود که به نفع اقتصاد بریتانیا و ایجاد مشاغل سبز خواهد بود.

این پروژه همچنین توسط : Composites UK، باهمراهی محققان دانشگاه Strathclyde ، مرکز LMC ، دانشگاه ناتینگهام (بریتانیا)، بازیافت و بازیابی SUEZ در بریتانیا، توزیع کننده کامپوزیت GRP Solutions (Portsmouth) و Cubis سازنده قطعات کامپوزیت، مورد بازنگری مجدد قرار گرفته است .
پروژه PROGrESS با هدف تجاری سازی روشی که توسط دانشگاه Strathclyde توسعه یافته است، جداسازی اجزای الیاف شیشه و رزین در کامپوزیت ها برای بازیابی اجزای الیاف شیشه که سپس می تواند دوباره فراوری، قالب گیری و استفاده مجدد شود، مورد توجه قرار گرفته است.
Zhe Liu ، سرپرست پایداری یا sustainability در مرکز LMC می‌گوید: “از طریق این پروژه، ما مشتاقانه منتظر حمایت از این رویکرد در صنعت انرژی بادی جهت نیل و رسیدن به ضایعات صفر هستیم.”

برگردان: مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا