اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ هوندا هواپیمای هیبریدی eVTOL می سازد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر در 30 سپتامبر، شرکت خودروسازی هوندا ابتکار خود را برای ورود به بازارهای جدید، از جمله پیوستن به صفوف تولیدکنندگان هوافضا که هواپیماهای پیشرفته (AAM یا advanced air mobility) و هواپیماهای با قابلیت برخاست و فرود الکتریکی (eVTOL یا electric takeoff and landing) را هدف قرار می دهند، اعلام کرد.

با این اطلاعیه، این شرکت از طرح مفهومی هواپیمای هیبریدی-الکتریکی خود برای سفرهای دوربرد و بین شهری رونمایی کرد، یک پروژه تحقیقاتی که توسط شرکت تابعه آن، Honda R&D، هدایت می شود.
در بیانیه مطبوعاتی، این شرکت رشد در زمینه eVTOL را که شامل تعداد زیادی از شرکت‌های هوافضا و استارت‌آپ‌های فناوری، همراه با تویوتا و هیوندای می‌شود، تصدیق می‌کند، اما معتقد است که فعالیت این شرکت می‌تواند با استفاده از یک واحد هیبریدی توربین گازی متمایز شود. برد طولانی تری دارد و تا 400 کیلومتر (برد فعلی یک وسیله مشابه تمام برقی 100 کیلومتر است) برای حمل و نقل بین شهری فراهم می کند.
این شرکت ادعا می کند که امروزه تنها مورد استفاده “واقع بینانه” برای تاکسی های هوایی تمام الکتریکی، حمل و نقل درون شهری، به دلیل محدودیت های فعلی در باتری است.
در حالی که هوندا جزئیاتی در مورد هواپیما ارائه نکرده است، تصاویر طراحی یک lift-plus-cruise با هشت ملخ بالابر را نشان می دهد.
هوندا قصد دارد از تخصص خود در زمینه هایی مانند فن آوری های احتراق، آیرودینامیک و کنترل استفاده کند.
علاوه بر این، هوندا خاطرنشان می‌کند که تجربه شرکت در توسعه HondaJet و موتور توربوفن HF120، رویکرد آن را به فناوری توربین، آیرودینامیک، ساخت سازه‌های سبک وزن و صدور گواهینامه هواپیما نشان می‌دهد.
همراه با eVTOL و یک واحد قدرت هیبریدی، هوندا همچنین چشم‌اندازی را برای یک اکوسیستم حمل‌ونقل شامل استفاده از «توپی های حرکتی هوندا یا Honda Mobility Hubs » مستقر شده به‌عنوان مکان‌های پایه شارژ برای اتصال در شهرهای مختلف ترسیم می‌کند. این اکوسیستم می تواند شامل حمل و نقل زمینی الکتریکی نیز باشد.
به گفته TechCrunch، این شرکت در حال کار برای آزمایش پرواز یک مدل نمایشی هیبریدی در سال 2025 است و پس از آن در مورد تجاری سازی تصمیم خواهد گرفت.

 

برگردان: مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا