اخبار

اختصاصی بسپار/ همکاری Synova ،SABIC و Technip Energies برای شتاب بخشیدن به چرخه ی تولید پلاستیک

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Synova وابسته به SABIC (صنایع پایه ی عربستان) و Technip Energies توافق نامه ای برای توسعه و همکاری مشترک کارخانه ای تجاری برای تولید الفین‌ها و مواد آروماتیک از پسماند پلاستیک امضا کردند.

این کارخانه از فناوری ترکیبی توسعه یافته توسط Synova و Technip Energies استفاده خواهد کرد و با یکی از کراکر‌های بخار SABIC ادغام خواهد شد. به این ترتیب این واحد کارخانه به چشم انداز SABIC برای بستن حلقه ی مصرف پلاستیک کمک خواهد کرد.

فناوری ترکیبی شامل فناوری کراکینگ در کنار بهسازی گاز و فناوری حذف قطران (OLGA) برای تبدیل زباله‌های پلاستیکی به گازی است که حاوی مواد شیمیایی با ارزش بالا است.

فناوری Synova با فناوری تصفیه گاز Technip Energies ترکیب شده است تا آلاینده‌ها را از گاز محصول حذف کرده و آن را خالص کند. در نتیجه محصول نهایی آن را به مشخصات سازگار با فرآورش در کراکر بخار در پایین دست کوره کراکر برساند. فناوری ترکیبی به طور مؤثر زباله‌های پلاستیکی را به مواد شیمیایی تبدیل می‌کند و چرخه ی بازیافت پلاستیک را کارآمد می‌نماید و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را امکان پذیر می‌کند.SABIC روی این پروژه سرمایه گذاری کرده است و Synova از سرمایه ی خود برای بهبود و توسعه ی فناوری و تقویت قابلیت‌های مهندسی خود استفاده خواهد کرد.

مدیرکل فناوری و نوآوری مواد شیمیایی در SABIC می‌گوید این همکاری می‌تواند نقش مهمی در تبدیل زباله‌های پلاستیکی مخلوط با کیفیت پایین به اولفین‌های بکر داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا