اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ همکاری شرکت Airborne و Venturi Aviation در ساخت هواپیمای تمام کامپوزیت و برق

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Venturi Aviation (Delft ، هلند)، یک شرکت هلندی، با شرکت Airborne (Hague ، هلند)جهت توسعه هواپیماهای تمام الکتریکی، و ارائه راه حل های تولید خودکار و دیجیتال برای کامپوزیت های پیشرفته، جهت استفاده از ساختارهای کامپوزیتی سبک در هواپیمای Venturi’s Echelon 01با یکدیگر همکاری کرده اند.
Echelon 01 یک هواپیمای تمام الکتریکی با بدنه کامپوزیت ، با ظرفیت 44 صندلی و برد 500 کیلومتر است که گفته می شود با نیازهای هواپیماهای مسافربری منطقه مطابقت داردو قرار است در سال 2028 پس از ساخت اولین نمونه به تولید برسد. Venturi Aviation از طرح مفهومی این هواپیما در ژانویه 2021 رونمایی کرد.
برای تحقق کامل طرح تولید Echelon 01، هر دو شرکت اهمیت حیاتی سبکی‌وزن برای ایجاد برد کافی و همچنین استفاده از روش‌های تولیدی کارآمدتر از فرآیندهای سنتی تولید هوافضا را تشخیص می‌دهند.
تحت این همکاری متقابل، هدف توسعه یک کارخانه دیجیتال و خودکار برای سازه‌های سبک کامپوزیتی که انعطاف‌پذیرتر، پویاتر و بر اساس تولید بر اساس تقاضا باشد، بررسی خواهد شد.
فرآیندهای جدید تولید low-CAPEX نیز برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های بزرگ و گران‌قیمت، اما کوچک‌تر و ارزان‌تر، مورد تحقیق قرار خواهند گرفت. Airborne و Venturi هر دو مشتاقانه منتظر بررسی احتمالات این مشارکت و تقویت هوانوردی پایدار هستند.

برگردان: مسعود خلج

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا