اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ همه چیز درباره صنعت پلاستیک هند: تلاش برای تبدیل شدن به قطب برتر صادرات

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر صنعت پلاستیک یکی از بخش‌های پیشرو در اقتصاد هند است که از بیش از 30000 شرکت تشکیل شده و بیش از 4 میلیون نفر در آن مشغول به کار هستند. در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹، صنعت پلاستیک هند همچنان شاهد صادرات 13 میلیارد دلاری در سال 2021-2022 با رشد سالانه 30 درصدی بود.

صنعت پلاستیک هند با چشم انداز 25 میلیارد دلار صادرات تا سال 2025، پتانسیل خود را برای تبدیل شدن به قطب عرضه برتر جهان در صادرات محصولات پلاستیکی جهانی نشان داده است. فعالیت اقتصادی صنعت پلاستیک هند سالانه 3 تریلیون روپیه ارزش دارد که حدود یک سوم آن از طریق صادرات تامین می‌شود. با تسریع در گسترش صادرات، توسعه بازار داخلی و جایگزینی واردات، این صنعت می‌تواند در پنج سال آینده به یک صنعت 10 تریلیون روپیه‌ای تبدیل شود و فرصت های شغلی زیادی ایجاد کند.

مواد خام پلاستیکی، فیلم‌ها، ورق‌ها، گونی‌های بافته شده، پارچه‌ها و برزنت عمده‌ترین محصولات صادراتی تولیدکنندگان هندی هستند. پلی پروپیلن (PP) ماده پلاستیکی است که بیشتر در هند مصرف می‌شود و 37 درصد از کل ظرفیت تولید پلاستیک کالا در این کشور را تشکیل می‌دهد و پس از آن پلی اتیلن ترفتالات (PET) (16.5 درصد) و پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) (16.2 درصد) قرار دارند.
پلی پروپیلن (PP) پلاستیکی است که در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. آسیا-اقیانوسیه، چین، هند و ژاپن به طور خاص، بزرگترین بازار برای PP است و اروپا و آمریکای شمالی پس از آن، بزرگترین بازار PP هستند. تقاضای بازار PP در هند در سال 2021، 5.48 میلیون تن بود و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 به 10.29 میلیون تن برسد. اگرچه شیوع کووید-۱۹ منجر به کاهش تقاضا برای PP در هند شده است، اما به دلیل تولید بیشتر سرنگ‌های تزریقی و سایر تجهیزات ایمنی فردی (PPE) مصرف مواد غیر بافته، الیاف و گریدهای شفاف افزایش یافته است.

تقاضا برای PVC شاهد رشد چشمگیر بود
پلی وینیل کلراید (PVC) یکی دیگر از رزین‌های با افزایش تقاضا در هند در سال‌های اخیر است. پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای PVC در هند طی سال‌های 2015-2030 به رشد خالص بیش از 6.81 درصد برسد. پی وی سی گرید لوله بیش از 40 درصد از تقاضای کل پی وی سی در کشور را تشکیل می‌دهد زیرا این محصول به طور گسترده در تولید لوله‌های توزیع آب و آبیاری زیرزمینی استفاده می‌شود. حدود 50 درصد از تقاضا در هند از طریق واردات تامین می‌شود. حذف تعرفه ضد دامپینگ هند بر واردات PVC از چین و ایالات متحده در فوریه 2022 و کاهش تعرفه واردات رزین و ترکیبات PVC از 10٪ به 7.5٪ منجر به افزایش واردات از چین می‌شود که قیمت‌ها را کاهش می‌دهد.

تکنولوژی پیشرفته در یک نگاه
پلی پروپیلن TOPILENE / POLYKETONE POKETONE
شرکت شیمی هیوسانگ
Hyosung Topilen ساخته شده توسط فرآیند PDH که انتشار کربن کمتری نسبت به فرآیند NCC دارد، می‌تواند برای کاربردهای لوله (لوله های تامین آب و فاضلاب)، بسته بندی (ظرف شفاف، بطری، مخزن و فیلم محافظ)، مصارف پزشکی (سرنگ و بطری IV) و خودرو (هم بیرونی و هم داخلی) استفاده شود. پلی کتون (PK) یک ترموپلاستیک جدید سازگار با محیط زیست است که از CO و الفین ساخته شده است. Hyosung POKETONE با توازن منحصر به فرد خود از خواص عالی، برای کاربردهای متنوعی مانند قطعات اسباب بازی، چرخ دنده، قطعات نوار نقاله، کانکتورهای خودکار/E&E و حتی مواد غذایی و وسایل پزشکی مناسب است.

CPVC RESIN / CPVC COMPOUND
شرکت فناوری مواد جدید شاندونگ شیانگ شینگ
رزین CPVC، یک ماده مهندسی پیشرفته، از رزین پی وی سی اصلاح شده توسط کلر ساخته شده است. این محصول دارای ذرات یا پودر سفید یا زرد روشن است که بی مزه، بی بو و غیر سمی است. پس از کلرزنی رزین پی وی سی، نامنظمی و قطبیت پیوند مولکولی افزایش می‌یابد و در نتیجه حلالیت رزین و پایداری شیمیایی آن افزایش می‌یابد. مقاومت در برابر خوردگی حرارت، اسید، قلیایی، نمک و اکسید شدن نیز با بهبود همراه است. خواص مکانیکی دمای تغییر شکل حرارتی بر این اساس بهبود می‌یابد. میزان کلر از 56.7 درصد به 63 تا 69 درصد افزایش یافته است. دمای نرم شدن Vicat از 72-82 درجه سانتیگراد به 90-125 درجه سانتیگراد با حداکثر استفاده از دما و استفاده طولانی مدت به ترتیب به 110 درجه سانتیگراد و 95 درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. از این رو، CPVC نوعی پلاستیک مهندسی پیشرفته برای کاربردهای لوله و اتصالات آب سرد و گرم و لوله و اتصالات مقاوم در برابر حرارت و خوردگی است که در زمینه‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیلم شرینک PVC
YNNOVATION FILM
فیلم لیبل گرمایشی PVC، با شفافیت خوب، صاف بودن، عملکرد چاپ و چسبندگی جوهر به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا خلاقانه‌ترین بسته‌بندی را طراحی کنند که بر روی قفسه می‌درخشد. نسبت انقباض و ضخامت فیلم را می‌توان با توجه به تقاضای مشتری برای محصول تنظیم کرد. این فیلم برای بسیاری از برندهای معروف مانند Master Kong، Dannon، PepsiCo، Uni-President استفاده شده است. فیلم لیبل برای چاپ گراور و فلکسو قابل تطبیق است. این محصول به طور گسترده‌ای برای ظروف پلاستیکی خاص، ظروف شیشه‌ای، ظروف کاغذی و بطری‌های دیگر استفاده می‌شود. این فیلم در بسته بندی آب، چای، شیر، ماست، آبمیوه، نوشابه، نوشیدنی‌های انرژی زا، الکلی و غیره استفاده می‌شود.

قالب 1000 میلی متری جدید RAPID-LIP-GAP SHEET
شرکت ماشین آلات قالب ژجیانگ جینگ چنگ
این قالب جدید می‌تواند از طریق خروجی دقیق از موتورهای پله‌ای، تنظیم عرض را به صورت آنلاین انجام دهد. در همین حال، با سیستم تنظیم سریع شکاف لب، شکاف لب را می‌توان در عرض 2 دقیقه تنظیم کرد و سرعت جریان را می‌توان توسط نوار محدود کننده تنظیم کرد تا با اکستروژن با ویسکوزیته مواد مختلف در یک قالب مواجه شود. برای کاربردهای مختلف مانند خودروسازی، هوافضا و راه آهن، غذا و نوشیدنی، مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی و بسته‌بندی مناسب است.

خط تولید لوله PE-RT
شرکت ماشین آلات پلاستیک WEIFANG KAIDE
لوله PE-RT، تولید شده توسط پلی اتیلن مقاوم در برابر درجه حرارت بالا از مواد خام، شفاف، رایج ترین لوله گرمایش از کف در حال حاضر است. دیواره داخلی لوله صاف است و می‌تواند پدیده مسدود شدن توسط پسماند موجود در آب را کاهش دهد. همچنین دارای مزایای انعطاف پذیری خوب، نصب و حمل آسان، مقاومت در برابر دمای پایین و ترک یخ زدگی و عمر مفید تا 50 سال است. عمدتاً سه مدل سرعت مختلف برای خطوط اکستروژن لوله PE-RT وجود دارد، مانند مدل سرعت 15 متر در دقیقه با هزینه سرمایه گذاری کم و پرفروش ترین مدل سرعت 60 متر در دقیقه با سرعت تولید تضمینی 50 متر در دقیقه برای لوله 20 * 2.0 میلی متر.

برگردان: فرنام نامور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا