اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ همایش آسیایی چرخه‌ی پلاستیک برای بررسی مسایل کلیدی پایداری در تایلند/ آسیا 80 درصد پلاستیک را به اقیانوس ها وارد می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/یران پلیمر موضوعات همایش آسیایی چرخه پلاستیک برای بررسی مسایل کلیدی پایداری، شامل بازیافت مکانیکی و شیمیایی پلاستیک‌های زیستی و زیست تخریب پذیر، راه حل‌های افزودنی و قابلیت ردیابی مواد بازیافتی در محصولات پلاستیکی است.
تولید جهانی پلاستیک در دو دهه‌ی گذشته دو برابر شده و به 460 میلیون تن در سال رسیده است. در حال حاضر نسبت به 20 سال پیش، بیش از دو برابر زباله‌ی پلاستیکی با مقدار سالانه 353 میلیون تن تولید می‌شود.
در حال حاضر آسیا یکی از مقصر‌های اصلی ورود پلاستیک به آب‌های دریایی و اقیانوسی است و بیش از 80% از پلاستیک‌های اقیانوس را وارد آن می‌کند.

در بین کشورهای آسیایی، دولت تایلند قصد دارد این کشور را به یک کشور بدون زباله تبدیل کند و تمرکز زیادی بر بازیافت مواد پلاستیکی دارد. در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز است که صاحبان این اکوسیستم در جهت توسعه‌ی صنعت بازیافت پلاستیک تلاش کنند. همایش چرخه‌ی پلاستیک ASEAN در سال 2023 در تاریخ 29 و 30 مارس در بانکوک برنامه ریزی شده است.

این کنفرانس به موضوعات مختلف مرتبط با چرخش و بازیافت در صنعت پلاستیک می‌پردازد که برخی از برنامه‌های برجسته‌ی آن عبارتند از:
• بدون اتلاف زمان: بازیافت شیمیایی پلاستیک‌های مخلوط و پلی استایرن توسط Sulzer GTC Technology US Inc، پیشرو در صنعت بازیافت پلاستیک.
• بازیافت شیمیایی پلاستیک‌های زیستی و زیست‌تخریب‌پذیر توسط معاون فروش و توسعه تجارت APAC و هند، TotalEnergies Corbion،
• بازیافت پیشرفته و ایجاد یک اقتصاد چرخشی برای پلاستیک توسط مدیر کل بازار بازیافت پیشرفته و پایداری آسیا پاسیفیک، ExxonMobil Chemical Asia Pacific.
• استراتژی بازیافت پلاستیک و استفاده از مواد جدید بازیافتی برای دستیابی به یک اقتصاد چرخشی کامل توسط مدیر ارشد تحقیق و توسعه و بسته بندی Unilever.
• بازیافت مکانیکی پیشرفته و کاربرد فناوری‌های جدید توسط معاون ارشد – Feedstock Business، Tomra Feedstock GmbH
• بازیافت صد در صدی در بسته بندی
• تأیید و ردیابی مواد بازیافتی در محصولات پلاستیکی توسط SCS Global Services.
به نظر می‌رسد تأیید، قابلیت ردیابی و ادعاهای مربوط به مواد بازیافتی، با توجه به دستورالعمل اخیراً به روز شده در حوزه‌ی بسته‌بندی و پسماندهای بسته‌بندی در اتحادیه اروپا (PPWD)، بحث‌های جدی در این رویداد ایجاد کند.

برای مبارزه با سبزشویی و جلوگیری از گمراه‌کردن مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان باید از ادعاهای عمومی در مورد محصولات پلاستیکی مانند «پلاستیک‌های زیستی» و «پلاستیک‌های سبز» اجتناب کنند. کمیسیون اروپا اعلام کرده است: در ارتباط با مواد پایه زیستی، تولیدکنندگان باید به سهم دقیق و قابل اندازه‌گیری محتوای پلاستیکی پایه زیستی و زیست تخریب پذیر در محصول اشاره کنند. به عنوان مثال باید قید کنند: “محصول حاوی 50٪ محتوای پلاستیکی پایه زیستی است”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا