اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ نمایشگاه ایران پلاست، وقتی برگزاری دولتی را نقد می کنیم، دقیقا از چه چیزی حرف می زنیم؟

بسپار/ ایران پلیمر نمایشگاه ایران پلاست ویترین و جلوه گاه صنعت پلیمر کشور است. این نمایشگاه که به پیشنهاد محمدرضا نعمت زاده شکل گرفت، دوران اوج خود را هم سالهاست به دلیل ماهیت دولتی برگزارکننده آن یعنی NPC و البته به دلیل شرایط انزوای بین المللی کشور تحت تاثیر  تحریم ها پشت سر گذاشته است.

در برگزاری این نمایشگاه هیچ نظمی وجود ندارد. هیچ برنامه ای نیست و اگر این نکته که به هیچ آلترناتیو دیگری برای ایران پلاست اجازه ایجاد و رشد داده نمی شود، نبود، از این نمایشگاه جز نامی باقی نمی ماند. آنچه هنوز هم برای این نمایشگاه اندک جانی و نفسی باقی گذاشته، حمایت (بدون چاره و بدون جایگزین) صاحبان صنعت و تجارت عرصه پلیمر، رسانه ها و تشکل های تخصصی است. در حالیکه همتاهای جهانی و منطقه ای با برنامه ریزی های بلندمدت حتی در دوران پاندمی هم روال مشخصی را دنبال و خود را شناخته شده تر و قویتر کردند، ایران پلاست بعد از برگزاری دوره چهاردهم در بهمن ماه 99 به کلی در سکون فرو رفت.
ابتدای سال جاری زمان این نمایشگاه از سوی سازمان توسعه تجارت 5 تا 8 آذرماه اعلام شد. با این حال بر روی سایت چند صد میلیونی رسمی نمایشگاه هیچ اطلاعاتی در مورد دوره آینده آن دیده نمی شود.

مساله این است که نمایشگاه ایران پلاست، اولویت هیچ یک از مدیران دولتی NPC که با تغییر رییس جمهور در انتظار رسیدن دومینوی تغییر به خود هستند، نیست.

اینجاست که یک بار دیگر نقدهای مکرر به سازوکار دولتی نمایشگاه به رغم اثرات مثبت آن بر شکل گیری پایدار و موفقیت برخی دوره ها، درستی خود را یک بار دیگر نشان می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا