اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ ناسا آزمایش پرواز تاکسی هوایی را با شرکت Joby Aviation آغاز کرد

گروه ترجمهبسپار/ایران پلیمر در 30 سپتامبر ناسا آزمایش پرواز و فرود هواپیمای عمود پرواز و تمام برقی و کامپوزیتی eVTOL یا electric vertical takeoff and landing را با شرکت Joby Aviation (کالیفرنیا ، ایالات متحده) آغاز کرد . این کار به عنوان بخشی از آژانس کمپین ملی حمل و نقل هوایی پیشرفته (AAM ) یا ( advanced air mobility) که اخیراً افزایش برد پرواز و کاهش سر و صدا را هدف قرار داده است , محسوب میشود.
این آزمایش تا 10 سپتامبر در پایگاه هوایی وسیله های پرنده برقی شرکت Joby واقع در نزدیکی Big Sur ، کالیفرنیا ادامه دارد. این اولین بار است که ناسا یک هواپیمای eVTOL را به عنوان بخشی از این کمپین آزمایش می کند .

هدف ناسا جمع آوری اطلاعات عملکرد و داده های صوتی برای استفاده در مدل سازی و شبیه سازی جهت طرحهای آینده صنعت هوایی است. گزارش می شود که این آزمایش به شناسایی شکاف در مقررات و سیاست های فعلی اداره هوانوردی فدرال (Federal Aviation Administration یا FAA) برای کمک به ادغام هواپیماهای AAM در سیستم ملی هوایی کمک می کند.
این کمپین )چند رویدادی (برای پیشبرد تحرک حمل و نقل در حریم هوایی ایالات متحده طی چند سال در چندین مکان انجام می شود.
Davis Hackenberg ، مدیر ادغام ماموریت AAM در ناسا می گوید: “آزمایش توسعه کمپین ملی یک گام مهم استراتژیک در اهداف ناسا برای تسریع در جدول زمانی صنعت AAM است.”
“این سناریوهای آزمایشی به اطلاع رسانی جهت پر کردن خلأهای موجود در استانداردهای فعلی کمک می کند تا از پیشرفت صنعت در ادغام خودروهای پرندهAAM در حمل و نقل هوایی سود ببرد. ”
در طول این دور آزمایش ، ناسا اطلاعات هواپیماهای eVTOL شرکت Joby را جمع آوری می کند ، که در آینده به عنوان خدمات مسافرتی تجاری خدمت خواهد کرد. با تجزیه و تحلیل این داده ها ، کمپین ملی AAM آماده می شود تا اولین مجموعه آزمایشات کمپین ، معروف به NC-1 را که برای سال 2022 برنامه ریزی شده است ، با سناریوهای پیچیده تر پرواز و سایر وسایل نقلیه صنعتی انجام دهد.
همانطور که هواپیمای شرکت Joby سناریوهای آزمایشی برنامه ریزی شده را انجام می دهند ، تیم ناسا اطلاعاتی در مورد نحوه حرکت وسیله نقلیه و کیفیت صدای خودروی پرنده و نحوه ارتباط خودرو با کنترل کننده ها را جمع آوری می کند.
شرکای آینده سناریوهای مشابهی را برای ارزیابی آمادگی وسیله نقلیه خود انجام می دهند.
علاوه بر این ، تیم فنی ، امکانات متحرک آکوستیک را مستقر کرده و مجموعه ای با بیش از 50 میکروفون برای اندازه گیری مشخصات صوتی هواپیمای Joby در مراحل مختلف پرواز را ایجاد می کند.
JoeBen Bevirt ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Joby Aviation می گوید: “کمپین ملی AAM ناسا برای پیشبرد درک علمی و پذیرش عمومی هواپیماهای eVTOL بسیار مهم است.”
“ما بسیار مفتخریم که در 10 سال گذشته با ناسا در زمینه پرواز خودروهای برقی همکاری نزدیک داشته ایم و اولین eVTOL که ، به عنوان بخشی از این کمپین پرواز کرده است محصول شرکت ماست .”
یکی دیگر از عناصر آزمایش شامل اطمینان از مطابقت دامنه های بیرونی شرکت کننده در NC-1 با تعیین مقدمات اولیه برای شرکت در پروتکل های آزمایش آینده است.

این تیم همچنین پروسه های ایمنی و قابلیت پرواز ناسا را آزمایش می کند تا شرکت کنندگان در پرواز و در کمپین انرا تأیید کنند.
به گفته ناسا ، هنگامی که AAM کاملاً در حمل و نقل هوایی ملی ادغام شود ، یک سیستم کارآمد و مقرون به صرفه برای حمل و نقل مسافر و محموله و سایر کاربردها در جهت منافع عمومی ارائه می دهد. این سیستم می تواند شامل هواپیماهایی مانند پهپادهای تحویل بسته ، تاکسی هوایی و وسایل نقلیه پزشکی باشد.
کمپین ملی AAM که توسط پروژه ناسا اداره می شود ، قصد دارد کاتالیزوری برای توسعه و اعتبار طرحها و راه حل های سیستمی برای AAM باشد. پروژه AAM بخشی از اداره ماموریت تحقیقاتی هوانوردی این سازمان است.

برگردان : مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا