اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ ناسا آزمایش زمینی و مافوق صوت هواپیمای X-59 کامپوزیتی را آغاز کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر با نقاط عطف قابل توجهی که در مونتاژ هواپیمای کامپوزیتی X-59 ناسا با فن اوری Quiet SuperSonic (QueSST) در سال 2021 به دست آمد، اکنون همه چشم ها مشتاقانه منتظر سال 2022 هستند.
پس از انتقال موقت هواپیمای X از تاسیسات Skunk Works لاکهید مارتین در Palmdale ( کالیفرنیا، ایالات متحده) به تاسیسات ناسا در تگزاس، X-59 قرار است سال جدید را با یک آزمایش زمینی بسیار حیاتی آغاز کند، چرا که اولین پرواز این هواپیما در اواخر امسال قرار است انجام شود.
در حالی که در تگزاس، با آزمایش زمینی X-59 اطمینان حاصل می شود که هواپیما می تواند بارها و تنش هایی را که معمولاً در طول پرواز مافوق صوت ایجاد می شود، تحمل کند.
تیم فنی همچنین سیستم های سوخت را قبل از اینکه X-59 برای آزمایش و تکمیل بیشتر به کالیفرنیا سفر کند، کالیبره و آزمایش خواهد کرد.

برای کاهش شدت غرش صدای شکستن دیوار صوتی (زمانی اتفاق می‌افتد که یک هواپیما با سرعتی بیشتر از سرعت صوت پرواز می‌کند) ،در پروازهای بر فراز شهرها در سراسر ایالات متحده از سال 2024 ، ناسا داده هایی را جمع آوری می کند که می تواند آینده را برای پروازهای تجاری مافوق صوت باز کند.
مهمترین بخش کامپوزیتی اولیه X-59 بال دلتای یکپارچه ان است. سوراخ هایی برای مونتاژ به بدنه و دم با استفاده از یک سیستم سوراخکاری خودکار (automated drilling )ایجاد می شود.
نکته مهم این است که هواپیما به گونه‌ای طراحی شده که موتور و سیستم‌های ورودی/خروجی به‌جای اینکه در زیر آن قرار گیرند، در بالای هواپیما قرار دارند، و به‌طور مؤثری غرش (the boom) را که با رسیدن به سرعت‌های مافوق صوت ایجاد می‌شود، خفه می‌کنند.

برگردان: مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا