اخبار

اختصاصی بسپار/ ملیحه شکیبا، مدیرداخلی شرکت بهساپلیمر: در بخش رنگ های لوازم خانگی پلاستیکی سلیقه سازی کردیم

بسپار/ ایران پلیمر شرکت بهسا پلیمر پارس با هدف ایجاد تحول در تولید آلیاژهای پلیمری مهندسی، مستربچ ها و افزودنیهای مورد نیاز صنایع پلاستیک و نیز پلیمرها و افزودنی های زیست تخریب پذیر توسط جمعی از اساتید دانشگاه، و فارغ التحصیلان دانشگاهی پایه گذاشته شد.
ملیحه شکیبا، مدیر داخلی شرکت بهسا پلیمر می گوید: شرکت دانش بنیان بهساپلیمر از سال ۹۳ با یک تیم جوان آغاز به فعالیت کرد. ما با جمعی از اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه های مادر کشور شروع به کار کردیم.
استارت کار ما با ثبت اختراع نیدر غیرمتقارن شکل گرفت.
شرکت ما در زمینه تولید مستربچ های سفید، مشکی، رنگی، افزودنی‌ها و کامپاندهای پلیمری در حال فعالیت است و از هر گروه طیف وسیعی را عرضه می کند. در بحث رنگ ها در بخشهای مختلف در حال فعالیت هستیم و سعی کردیم برای اولین بار دست به جداسازی رنگ ها بزنیم. به طور مثال رنگ های صنف لوازم خانگی که خیلی خوب توانستیم هم راستا با شرکت های اروپایی در اختیار شرکت‌ها قرار دهیم و متوجه شویم طیف رنگ های ما از لحاظ کیفی با رنگ های اروپایی برابری می‌کند.
شرکت بهساپلیمر به خصوص در بخش لوازم خانگی سلیقه سازی کرد. این صنعت خیلی تیزهوش بود و خیلی خوب این امکان را قبول کرد و خیلی سریع همراه شد. امروزه می‌بینیم که این بخش تبدیل به یک فست فشن شده و ما ماهانه و یا فصلی رنگهای جدیدی را ارایه می‌دهیم.
شرکت ها و دوستان ما هم بسیار مشتاق شدند که برای چینش های جدید رنگی با ما مشورت کنند. از این جهت بسیار خرسند هستیم. لوازم خانگی افق روشن و خوبی را در پیش دارد. در سایر صنایع هم، رنگ های ما در حال فروش و استفاده است همچون صنایع مخزن سازی، نایلون و نایلکس و ….
هدف ما در نمایشگاه صرفاً حضور نیست. ما نمایشگاه ها را فرصتی می بینیم که بتوانیم محصولات و رنگهای جدید را برای شرکت‌ها و مراجعین پرزنت کنیم و با ارتباط چشمی و رودررو با آنها، بتوانیم نقطه نظرات را دریافت و ایرادات کار خود را سریعتر جبران کنیم.
شکیبا در ادامه افزود: اساس کار ما بومی‌سازی است. کار ما با ثبت اختراع و طراحی‌ نیدر نامتقارن شروع شد. شرکت‌هایی که با ما کار می‌کنند ما را در لیست و در کنار تولیدکنندگان خارجی که تمایل به استفاده از مستربچ های ایرانی نداشتند، قرار داده اند. می‌توان گفت کیفیت مستربچ‌های ما توانسته نظرشان را جلب کند. طیف رنگی بخشی است که اگر تولید کننده تیزهوش نباشد و صرفاً کپی کار باشد جواب نمی گیرد. باید محصولات تولیدی همخوان با سبک و سلیقه ایرانی باشد و برخی از رنگ ها باید ایرانیزه شوند. در بخش صادرات به کشورهای دیگر، آن رنگ ها باید با توجه به مقصد، ادیت و اصلاح شود وگرنه بازخورد باید و شایدی نخواهد داشت. دنیای رنگ ها دنیای گسترده‌ای است و باید نگاهی که به رنگ‌ها می‌شود هم بسیار متفاوت باشد.
نوسانات ارزی و عدم حمایت پتروشیمی ها از شرکت‌های داخلی نه فقط در بخش تولید بلکه از نظر روانی هم تولیدکنندگان را دچار مشکل کرده است. عدم ثبات نرخ ارز و عدم قطعیت آینده، ضررهایی را به بخش تولید وارد کرده است و باعث می‌شود برنامه‌های بلندمدت تولیدکنندگان با چالش‌های اساسی روبه‌رو شود. تولیدکنندگان نتوانستند از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنند و به فکر سرمایه گزاری های توسعه ای هم نبودند. همه فقط به دنبال این بوده و هستند که بتوانند از این روزها عبور کنند.
این سال‌ها، سال‌های پر تکانه و غیرقابل پیش‌بینی بوده و همه چیز یا افزایش قیمت داشته یا تغییر کرده است و واقعا هیچ کس هیچ چیز را نامحتمل نمی‌داند. در هر حال بهساپلیمر در هر شرایطی با تمام توان مشتاقانه به کار کردن ادامه می‌دهد. باید در نظر داشت که افزایش خط تولید و تولید رنگ ها در همین روزهای سخت صنعت محقق شد.
بالا بودن نرخ دلار و تاثیرات آن روی کاهش واردات و افزایش صادرات را نمی توان منکر شد ولی شرایط سخت این روزها هم قابل انکار و چشم پوشی نیست. ما اگر شرایط بهتری داشتیم شاید از نظر تولید و کیفیت و کمیت، بهتر می‌توانستیم خود را در صنعت نشان بدهیم. کرونا تاثیرات متعددی روی تولید داشته از جمله اینکه در بخش هایی از این صنعت، تولیدات بالا رفته ولی در یکسری صنایع عکس آن اتفاق افتاده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا