اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ معرفی یک عملکرد جدید در ماشین های تزریق Kraussmaffei

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Kraussmaffei عملکرد جدید synchronous motion را، که به منظور بهینه سازی فرایند قالب گیری تزریقی طراحی شده، معرفی کرد. با استفاده از synchronous motion، به جای انتظار برای سیگنال باز شدن کامل قالب، ربات ها شروعی سریع تر داشته و زمان ارزشمند چرخه تولید را کوتاه می کنند.
تزریق، نگه داشتن فشار، فاز خنک سازی – قالب گیری تزریقی یک فرایند متوالی با مراحل جداگانه ای است که معمولا بهینه نیز شده است. بنابراین، تولیدکنندگان ماشین آلات تزریق پیشنهاد بالقوه ای برای بهبود زمان چرخه ندارند. اما سیستم اتوماسیون چطوراست؟ اگرچه نسبت زمان کل فرایند کمتر است، اما حذف برخی قطعات، اهرمی برای کاهش زمان چرخه در بسیاری از کاربردها ایجاد می کند.

ورود زودهنگام، در زمان صرفه جویی می کند
معمولا، ربات تا زمانی که قالب کاملا باز نشده، سیگنال ورود را دریافت نمی کند. اما عملکرد synchronous motion اجازه ورود زودهنگام را به ربات می دهد. بنابراین ربات در طول زمان باز شدن، به موقعیت برداشتن قطعات دست پیدا می کند. پس باز شدن قالب و سیستم جابجایی هم پوشانی کرده و زمان ارزشمند ذخیره می شود.
هدف، کوتاه نگه داشتن هرچه ممکن زمان غیر مولد است. برای انجام این کار، این فناوری از قالب جدا کردن قطعات و حرکات باز شدن ماشین را همگام می سازد. گاهی اوقات، این سیستم حذف سخت افزار گران قیمت gripper را نیز ممکن می سازد؛ و در انتها، از پران دستگاه برای خارج کردن قطعات پیچیده استفاده می شود. به این معنی که ربات حین فرایند جداسازی از قالب، به قطعه چنگ می زند و پران قطعه را به گریپر هول می دهد. این نیازمند سیستم پنوماتیک گران قیمت در بخش جابجایی است.
اگرچه، اگر گریپر همراه با پران حرکت کند، نیازی به سیستم پنوماتیک نیست. بسته به پیچیدگی کاربرد، همگام سازی می تواند بر اساس حرکت گیره، قطعه، یا پران صورت گیرد. این به مشتری اجازه می دهد تا میزان بهینه سازی را مشخص کند.

تا 35% زمان جداسازی از قالب سریع تر می شود
عملکرد synchronous motion قادر است زمان جداسازی از قالب را تا 35% کاهش دهد. برای مثال در تولید مخازن زباله، این به معنای کاهش 6 درصدی در کل چرخه تولید و در نتیجه افزایش حجم تولید سالیانه می باشد. کمپانی Kraussmaffei فناوری synchronous motion را برای هم ماشین آلات جدید و هم به صورت ارتقای سیستم کنترلی ماشین MC6 پیشنهاد می دهد. در نتیجه، سرمایه گذاری به سرعت باز خواهد گشت. مزایای synchronous motion برای ربات های خطی سری LRX و ربات های صنعتی IR تولید شرکت Kraussmaffei قابل استفاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا