اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ معرفی بسپارهای بازیافتی برای بسته بندی مواد خوراکی توسط Tetra Pak در ChinaPlas 2021

بسپار / ایران پلیمر شرکت Tetra Pak با معرفی بسپارهای بازیافتی تایید شده، اولین کمپانی در صنعت بسته بندی مواد خوراکی و نوشیدنی است که گواهینامه محصولات پیشرفته RSB را دریافت کرده است. هم اکنون، بسته بندی های این شرکت با استفاده از نسبت بالای بسپارهای بازیافتی، برای تولیدکنندگان نوشیدنی و مواد خوراکی در دسترس است.
این حرکت، قدم بزرگ در رویکرد Tetra Pak را، به سمت چرخه ای شدن از طریق کاهش وابستگی به منابع پایه فسیلی، نشان می دهد. زیرساخت جهانی بازیافت شامل انتخاب مسئولانه منابع اولیه، طراحی بسته بندی ها با هدف بازیافت پیشرفته و زباله کمتر و هچنین همکاریدر زمینه جمع آوری و بازیافت می باشد.
استفاده از مواد بازیافتی می تواند باعث افزایش نرخ بازیافت و بازیافت اقتصادی تر بشود. اما در حال حاضر منبع یابی و کیفیت قابل اعتماد، به دلیل محدودیت پلاستیک های بازیافتی مناسب مواد خوراکی موجود در بازار، ممکن است چالش برانگیز باشد.
شرکت Tetra Pak با در نظر گرفن این محدودیت ها، همکاری نزدیکی با برخی شرکت ها برای کاوش در بسپارهای بازیافتی مورد استفاده در بسته بندی کارتنی و محصولات INEOS (یک پتروشیمی در سطح جهانی)، به خصوص در محصولات روغن و مواد شیمیایی خاص، کرده؛ و اولین سری از پلی اتیلن بازیافتی موردنظر را تولید کرده است.
شرکت INEOS فرایند پیشرفته بازیافت شرکت PLASTIC ENERGY را تحت فشار گذاشته تا ضایعات پلاستیک را به بسپارهای با کیفیت تبدیل کند. این کار با جایگزینی محصولات پایه نفتی با مواد دارای ویژگی های خاص با میزان مساوی خلوص محصول در مقایسه با پلاستیک نو انجام می گیرد.
یکی از مدیران Tetra Pak می گوید، RSB تایید می کند بسپارهای بازیافتی جایگزین استفاده شده در درپوش یا پوشش بسته بندی کارتنی TetraPak به صورت زیست پایدار تولید شده است. گرفتن گواهینامه محصولات پیشرفته RSB به عنوان اولین دارنده آن، نشان دهنده اهداف بزرگ دیگر در این سفر به عنوان زیست پایدارترین بسته بندی مواد خوراکی برای ماست.
با در نظر گرفتن روش تخصیص حفاظت در زنجیره RSB، پلاستیک ها از اختلاط مواد بازیافتی و غیربازیافتی، با جرم متناظر مواد بازیافتی که در زنجیره تامین Tetra Pak ردیابی می شود، تولید شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا