اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ مستربچ‌های افزودنی WACKER برای پلی استرهای زیست تخریب پذیر

بسپار / ایران پلیمر سه محصول VINNEX LA 2540 ،VINNEX LA 2640 و VINNEX LA 8040 مستربچ‌های بسپاری تشکیل شده از رزین های وینیل استاتی و پلی لاکتیک اسید هستند. شرکت WACKER این سه مستربچ افزودنی جدید را برای اصلاح پلی استرهای زیست تخریب پذیر در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی پلاستیک و لاستیک به نمایش گذاشت. این محصولات همان تاثیر رزین‌های پایه استات خالص را دارند، اما کار کردن با آن‌ها آسان تر و فرایند کردن آن‌ها بسیار راحت تر است.

این محصولات سامانه‌ی افزودنی‌های آزمایش شده و معتبر VINNEX از شرکت WACKER را تکمیل می‌کند. مستر‌بچ‌های ابداع شده به طور آزادانه جریان پیدا می‌کنند و برای فرآیند بهینه شده‌اند. مخلوط کن‌های جامد می‌توانند به طور مستقیم برای هم زدن این مواد در بسپار خامی که قرار است اصلاح شود، مورد استفاده قرار بگیرند. به این ترتیب فرآورش پلاستیک ها نیازمند مراحل کامپاند پیچیده نخواهد بود.

بسپاررمورد استفاده در این مستربچ ها به عنوان بسپار حامل، پلی لاکتیک اسید است که از مواد خام تجدید پذیر تهیه شده است. جزء فعال اصلی آن رزین بسپاری پایه وینیل استات است و نام این محصولات نیز از وینیل گرفته شده است. افزودنی‌های مستر بچ آماده برای فرآیند بیش از ۴۰ درصد جزء فعال دارند و ۴۰ درصد از آن‌ها را پلی لاکتیک اسید تشکیل داده است. اندازه ی دانه های آن در حدود ۳ میلیمتر است و اجازه می‌دهد که مواد خشک به خوبی مخلوط شود.
این محصولات با تمام پلی استرهای زیست تخریب پذیر سازگاری دارند. برخلاف رزین های بسپاری پایه وینیل استاتِ غیر قابل ترکیب، در زمان انبارداری نیاز به سرمایش، حتی در تابستان ندارد. حداکثر تا دمای 30 درجه سلسیوس به آن آسیبی نمی رساند و کلوخه نمی شود.

فیلم‌های دمشی زیست بسپارها که اغلب برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌شوند، برای تولید چالش برانگیز هستند. مستربچ های افزودنی جدید شرکت WACKER با تثبیت حباب های بسپار در اکستروژن (رانشگری) امکان فرآیند با سرعت بالا را فراهم می‌کند. این محصولات در نمایشگاه K 2022 به صورت دانه (Pellet) به نمایش گذاشته شدند.
این سه محصول از نظر رزین های بسپاری با یکدیگر تفاوت دارند و در نتیجه اثرات متفاوتی از آن‌ها به دست می‌آید:
VINNEX LA 2540، VINNEX LA 2640 برای تولید فیلم‌های زیست تخریب پذیرِ فوق العاده ترانما (transparent)، ایده آل هستند. هر دو گونه استحکام را بالا می‌برند و در نتیجه فرآیند اکستروژن یا رانشگری را بهینه می‌کنند. با داشتن استحکام مذاب بالاتر، گردنه ای شدن (necking) در محصولات کمتر دیده می‌شود. این مهم در پلی استر‌های زیست تخریب پذیر متعددی دیده شده است. در رانشگری فیلم دمشی، حباب‌های بسپار را تثبیت می‌کنند و در نتیجه سرعت فرآیند را بالا می‌برند.

VINNEX LA 8040گرانروی مذاب را در دو برش کم و زیاد می‌کاهد. این محصول در مواردی مثل قالب گیری تزریقی یا چاپگر سه بعدی برای تولید ساختار پلاستیکی پیچیده یا ساختار ظریفی مناسب است که باید در آن‌ها مذاب بسپاری جریان پذیر باشد.

محصولات مجموعه‌ی VINNEX شامل copolymer یا هم بسپار، Homopolymer یا جور بسپار و terpolymer‌ های پلی وینیل استات هستند. WACKERمحدوده محصولات خود را به طور ویژه برای استفاده در پلی استر‌های زیست تخریب پذیر توسعه داده است. این پلی استرها در ارائه ی ویژگی‌هایی که تولیدکنندگان پلاستیک و کاربران نهایی از آن‌ها انتظار دارند، ناکام می‌ماندند. افزودنی‌های گروه VINNEX باعث بهبود پراکندگی پرکننده‌ها، بهبود خواص فیزیکی و فنی پلاستیک‌هاست و تولید کنندگان و کاربران نهایی انتظارات مطلوب خود را در این محصولات خواهند یافت. این محصولات همچنین پلی استر‌های زیستی را با یکدیگر سازگار می‌کنند. VINNEX فرمولاسیون نسل جدیدی از پلاستیک‌های زیستی را امکان پذیر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا