اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ مروری بر صنعت پوشرنگ و پوشش هندوستان در سال 2021

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  به دلیل همه گیری کووید-19، دو سال اخیر دوره خوبی برای صنعت پوشرنگ و پوشش هندوستان، همانند سراسر دنیا، نبوده است. گرچه این موضوع تاثیری بر روی سرمایه گذاری ها و افزایش ظرفیت این صنعت، نداشته است. عدد سرمایه گذاری ها تقریبا برای تمام تولیدکنندگان، عدد بالایی بوده است.

در این مقاله به بررسی جایگاه صنعت پوشرنگ و پوشش هندوستان و سرمایه گذاری های جدید این صنعت در سال 2021 پرداخته خواهد شد.
رشد صنعت پوشرنگ در هندوستان، بدون احتساب سال های 2020 و 2021، همواره دو رقمی بوده است. رشد صنعت این کشور در کوتاه مدت و بلند مدت، دارای نرخ مناسبی بوده است.
پوشرنگ های تزئینی تقریبا 75 درصد کل بازار را تشکیل داده و شامل پوشرنگ دیوارهاي داخلي و بیرون ساختمان، پوشش های چوب و لعاب ها، آسترها و بتونه ها می شود. پوشرنگ های صنعتی 25 درصد بازار را به خود اختصاص داده و شامل بخش های وسیعی از قبیل خودروسازی، دریایی، بسته بندی، پودری، محافظتی و سایر پوشش های صنعتی می شود.

چهار شركت بزرگ صنعت پوشرنگ  رنگسازي پوشرنگ‌های آسیایی، پوشرنگ‌های برگر، کانسای نرولاک و آکزو نوبل هند  بیش از 65 درصد از کل بازار پوشرنگ و پوشش و 75 درصد از بازار پوشرنگ‌های تزئینی را به خود اختصاص داده‌اند. بخش صنعتی پراکنده تر بوده و این چهار شرکت 51 درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده اند.

 

مترجم: مهندس معصومه کاویانی دارانی، دانشجوی دکتری مهندسی رنگ، پژوهشگاه رنگ

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 237 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان تیر ماه 1401 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا