اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ علی خرسندفر، مدیرعامل ماشین‌سازی شاهین: تبلیغات پیش از برگزاری ایران پلاست صفر بود

بسپار/ایران پلیمر علی خرسندفر، مدیرعامل ماشین‌سازی شاهین: ما از سال ۷۲ ماشین‌آلات قالب گیری تزریقی شاهین را تولید و از سال ۷۳ در دوره های مختلف نمایشگاه ایران پلاست حضور داشته ایم. الان در شهرک صنعتی عباس‌آباد مشغول به کار هستیم و کار تولید را آنجا پیش می‌بریم. ظرفیت ماشین‌آلات تولیدی ما از ۱۰۰ تن تا ۸۰۰ تن است و در سال هم حدود ۵۰ تا ۶۰ دستگاه می‌توانیم تولید کنیم. اگر امکانات نقدینگی و شرایط بازار مناسب باشد، تا ۱۲۰ دستگاه در سال هم امکان افزایش ظرفیت ساخت داریم.
ما هم دستگاه‌های خود را گارانتی می‌کنیم و هم خدمات پس از فروش داریم و به خاطر همین هم هست که توانسته‌ایم بیش از ۳۰ سال دوام بیاوریم. اگر ماشینی کیفیت داشته باشد، شرکت می‌تواند ادامه فعالیت بدهد و اگر کیفیت نداشته باشد، از رده خارج می‌شود. ما همین که از سال ۷۲ فعالیت می‌کنیم یعنی پشتیبانی دستگاه‌های خود را داشته ایم و تولیداتمان به نسبت برای مشتری قابل قبول بوده است.

همین ماشینی که پشت سر شماست، تمام گیره‌هاش طراحی و ریخته‌گی به روز دارد و تمام نکاتی که در ماشین‌های امروزی توقع داریم، در آن رعایت شده است. چه از لحاظ مهندسی، چه از لحاظ ابعاد مکانیکی و حتی خیلی از اشکالاتی که می‌شود در ماشین‌های چینی دید، ما سعی کردیم روی این دستگاه‌ها برطرف کنیم.

ببینید راجع به نمایشگاه ایران پلاست، اطلاع رسانی قبل از شروع صفر بود، اصلا شک نکنید. تمام اعضایی که شرکت کردند چه در سالن ماشین سازان خارجی و چه سالن‌های داخلی، حضور مردم و بازدیدکننده ها در نمایشگاه نتیجه تبلیغات خود غرفه گذاران بوده. هر کدام به اطرافیان خود در واتساپ و اینستاگرام و… اطلاع دادند و تبلیغ کردند. شما یک تبلیغ تلویزیونی در ۲-۳ ماه گذشته از این نمایشگاه ندیدید. حتی دیشب که شب اول نمایشگاه بود، بعید می‌دانم در تلویزیون دیده باشید که اعلام کرده باشند نمایشگاه امروز برگزار شده. اصلا هیچ پشتیبانی از این نمایشگاه نمی‌شود. در صورتی که صنعت پتروشیمی بسیار وسیع است و نزدیک به یک سوم صنعت کشور را تحت پوشش دارد. واقعا جای تاسف است که در این یک ماه حتی یک آگهی پخش نشده و اکثر شرکت‌کنندگان با همان گوشی خود توانسته‌اند این جمعیت را جمع کنند.
واقعیت این است که نمایشگاه امسال فوق‌العاده عالی بود، برای اینکه افراد متفرقه در نمایشگاه کم هستند و ۹۰ درصد افرادی که برای بازدید می‌آیند چون توسط خود اعضا دعوت و مطلع شده اند، همه متخصص هستند. واقعا هدفمند در نمایشگاه حضور دارند. ما خودمان هم این طور راحت‌تریم چون برای مشتریان عام که برای تفریح آمده‌اند توضیح نمی‌دهیم.

بازدیدکننده خارجی در نمایشگاه بود، ولی خیلی خیلی کم. نسبت به سال‌های گذشته تعداد خارجی‌ها به شدت کم شده و آنهایی هم که هستند بیشتر از همین کشورهای اطراف مثل پاکستان و کشورهای عربی بودند ولی خیلی کم. شاید یک صدم از کل بازدیدکنندگان هم نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا