اخبار

اختصاصی بسپار/ لغو ممنوعیت پروازهای فرا صوت با آزمایش X-59


گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر تیم Lockheed Martin در تاسیسات Skunk Works خود در Palmdale، کالیفرنیا، اخیراً دماغه هواپیمای X-59 ناسا با تکنولوژی فرا صوت ولی بی صدا یا Quiet SuperSonic Technology (QueSST) را جهت آماده سازی برای آزمایش پرواز آماده کرده است. X-59 یک هواپیمای تحقیقاتی است که به عنوان بخشی از نمایش پروازی کم صدا و غرش، با سرعت مافوق صوت بر روی مناطق شهری پرواز می کند.
داده ها در مورد پاسخ مردم به ضربه صوتی تولید شده توسط این هواپیما جمع آوری شده و هدف نهایی آن لغو ممنوعیت های موجود در پرواز مافوق صوت بر روی مناطق مسکونی است. این هواپیما همچنین می تواند زمان سفر را به نصف کاهش دهد.
QueSST یا تکنولوژی فرا صوت ولی بی صدا، به سه بخش تقسیم می شود: بخش دم، بدنه – بال اصلی و بدنه جلو.
ساختار اصلی این هواپیما از آلومینیوم ساخته شده و در نواحی با درجه حرارت بالا از تیتانیوم استفاده می شود.
سطوح کنترل و پوسته بال از کامپوزیت استفاده شده است. همچنین از سیستم های ربات Mongoose برای قرار دادن پوسته بال ها و چسباندن مواد از طریق اشعه ماوراء بنفش استفاده شد. دماغه هواپیما نیز جنبه مهمی برای موفقیت آن است: این دماغه تقریباً یک سوم طول هواپیما را تشکیل می دهد و عنصری کلیدی در شکل گیری امواج ضربه ای در طول پرواز فرا صوت است. شکل دماغه به گونه ای طراحی شده که سر و صدای ایجاد شده را به جای ضربه های صوتی به چیزی که به عنوان ضربه های صوتی ملایم توصیف می شود تبدیل کند.
دماغه برای اتصال به هواپیما به Fort Worth، تگزاس، برای انجام آزمایشات اضافی روی زمین متصل و سپس برداشته شد تا اطمینان حاصل شود که می تواند بارها و تنش هایی را که معمولاً هنگام پرواز رخ می دهد، تحمل کند و همچنین سیستم های سوخت را کالیبره و آزمایش کند.
تیم Lockheed Martin قصد دارد مونتاژ را به اتمام برساند، پروازهای آزمایشی را انجام دهد و هواپیما را به ناسا بین سالهای 2023 تحویل دهد.

 

برگردان: مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا