اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ قطعات تولید شده از تورهای ماهیگیری بازیافتی در خودروهای آینده BMW

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر سری بعدی مدل‌های BMW iX و BMW X1 که قرار است در سال 2025 عرضه شوند، دارای قطعات تزئینی پلاستیکی با حدود 30 درصد تور ماهیگیری بازیافتی خواهند بود! این ماده خام به طور فزاینده‌ای در بنادر سراسر جهان جمع‌آوری می‌شود تا اطمینان حاصل شود که در نهایت در دریا دور ریخته نمی‌شوند.

 

اجزای به دست آمده تقریباً 25٪ ردپای کربن کمتری نسبت به همتایان خود که از پلاستیک‌های خام اولیه ساخته شده‌اند، دارند. گروه BMW در حال کار با رویکردهای مختلف برای استفاده از زباله های پلاستیکی صنایع دریایی به عنوان ماده خام برای اجزای خودرو برای حفظ منابع ارزشمند و کاهش انتشار CO2 است. این شکل از بازیافت، کاهش نیاز به پلاستیک‌های اولیه مبتنی بر نفت را در عین مبارزه با آلودگی اقیانوس‌ها ممکن می‌سازد.

 

ضایعات پلی آمید بازیافتی اساس نخ مصنوعی است که برای ساخت کفپوش در BMW iX و BMW X1 جدید استفاده می‌شود. این ماده که با نام Econyl شناخته می‌شود از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده و همچنین کف پوش‌های فرسوده و زباله‌های باقی مانده از تولید پلاستیک ساخته می‌شود.

 

در یک ابتکار جدید که با همکاری شرکت دانمارکی Plastix توسعه یافته است، این خودروساز بازیافت زباله‌های پلاستیکی دریایی را یک قدم فراتر می‌برد. پس از جداسازی، تورها و طناب‌های ماهیگیری تحت یک “فرایند نوآورانه” قرار می‌گیرند که گرانول های پلاستیکی تولید می‌کند. در حالی که پلاستیک بازیافتی دریایی تاکنون تنها به شکل الیاف برای اجزای جدید خودرو در صنعت خودرو استفاده شده است، این ماده بازیافتی برای اولین بار برای قالب گیری تزریقی نیز مناسب است. مواد خام برای اجزای تولید شده به این روش می‌تواند حدود 30 درصد از زباله‌های پلاستیکی دریایی تشکیل شود.

 

این امکان کاربرد اضافی برای پلاستیک‌های بازیافتی ایجاد می‌کند. اجزای تولید شده با استفاده از فرآیند قالب‌گیری تزریقی قطعات جانبی هستند که از سال 2025 در قسمت‌های غیر قابل رویت و قابل رویت بیرونی و داخلی مدل‌های جدید استفاده خواهند شد. به طور کلی، گروه BMW برای خود هدف افزایش نسبت مواد ثانویه در ترموپلاستیک‌های مورد استفاده در وسایل نقلیه جدید از حدود 20 درصد در حال حاضر به متوسط ​​40 درصد تا سال 2030 را تعریف کرده است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا