اخبار

اختصاصی بسپار/ قانون جدید کالیفرنیا بسته‌بندی های گرما شکل دهی شده را هدف قرار می‌دهد!

گروه ترجمه و تولید محتوا بسپار / ایران پلیمر قانونگذاران کالیفرنیا قبل از پایان رسمی جلسه قانونگذاری در نیمه شب 31 اوت، صدها لایحه را به سرعت تصویب کردند. قانون AB 2784 دستوری برای مقدار محتوای بازیافتی در بسته‌بندی‌های گرما شکل داده شده را تعیین می‌کند. اگر این لایحه توسط فرماندار به تصویب برسد، اکثر انواع ظروف پلاستیکی گرما شکل داده شده باید شامل درصدی از محتوای بازیافتی شوند که از 10 درصد در سال 2025 به 20 درصد در سال 2028 و 30 درصد تا سال 2030 افزایش می‌یابد.
بسته‌بندی‌های ترموفرم‌شده تجهیزات پزشکی، دارویی و شیر خشک برای نوزادان معاف از این قانون خواهند بود. ظروف قابل پر کردن مجدد که “معمولاً برای پر کردن و فروش مجدد به سازنده بازگردانده می‌شوند” نیز از این قانون معاف شده اند.

AB 2784 مجموعه‌ای از محاسبات را برای تعیین اینکه آیا تولیدکننده بسته‌بندی الزامات طبقه‌بندی شده را برآورده کرده است، ارائه می‌کند. به عنوان مثال، حاوی «مقادیر کم رزین بازیافتی» با نرخ 20 سنت به ازای هر پوند برای همه انواع پلاستیک گرما شکل دهی شده جریمه می‌شوند، به جز پلی استایرن منبسط شده که با 1 دلار به ازای هر پوند ضربه می خورد.
اما آیا فرماندار کالیفرنیا این لایحه را امضا خواهد کرد؟ او به وضوح خود را غول “سبز” در تریبون سیاسی می‌بیند. او می‌خواهد کالیفرنیا پیشتاز قوانین زیست‌محیطی شود، او همچنین SB 54 را در ژوئن امضا کرد که سخت‌ترین قانون کشور است که بسته‌بندی یکبار مصرف را محدود می‌کند. بر کسی پوشیده نیست که او به زودی در سال 2024 نامزدی ریاست جمهوری را در نظر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا