اخبار

اختصاصی بسپار/ فناوری جدید Mitsubishi برای تولید منومرهای متیل متاکریلات زیستی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Mitsubishi Chemical Corporation و شرکت زیرمجموعه آن یعنی Mitsubishi Chemical Methacrylates (MCM) فناوری جدیدی برای تولید منومر های متیل متاکریلات (MMA) توسعه داده اند که در این روش از مواد اولیه مشتق شده از گیاهان استفاده می شود.

این دو شرکت منومر های تولید شده به سه روش زیر را بعنوان Sustainable MMA تعریف می کنند و در هر حال کار بر روی توسعه فناوری های ساخت می باشند. 1- بازیابی مولکولی که در این روش اکریلیک رزین های مصرف شده جمع آوری و تجزیه شده و مجددا استفاده می شوند. 2- فناوری جدید تولید که در آن از مواد اولیه گیاهی برای فرآیند تولید MMA استفاده می شود. 3- فناوری تولید جدید که در آن منومر های MMA بطور مستقیم از مواد اولیه گیاهی و از طریق فرآیند تخمیر تولید می شوند. این شرکت نتایج امیدوار کننده ای از روش 2 بدست آورده است و طراحی فرآیند برای یک کارخانه pilot را آغاز کرده است.

با استفاده از این فناوری می توان منومر های MMA با 100 درصد محتوای گیاهی تولید کرد. این واحد آزمایشی در سال مالی 2023 کار خود را آغاز خواهد کرد. هدف شرکت Mitsubishi استفاده از این فناوری در مقیاس تجاری تا سال 2026 می باشد. این شرکت همچنین در حال توسعه کاتالیست ها و فرآیند های جدید برای بهبود بازدهی فناوری های موجود تولید MMA می باشد. MMA یکی از مواد اولیه مورد استفاده در تولید رزین اکریلیک می باشد. رزین اکریلیک در صنایع رنگ ها و پوشش ها ، صنایع ساختمانی ، پوشش لامپ اتومبیل و سایر کاربرد ها استفاده می شود. میزان تقاضای جهانی برای MMA بیش از 3.6 میلیون تن می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا