اخبار

اختصاصی بسپار/ فناوری تایرخودروی Perreli برای خوردروهای برقی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر تایرهای Pirelli طراحی شده برای خودرو های برقی با نام تجاری Elect مشخص شده، نوآوری های جدیدی بنابر درخواست روزافزون تولیدکنندگان و رانندگان این خودروها، به آن افزوده می شود. تایرهای Elect میازن مقاومت غلتشی کمی داشته تا بیشترین مطابقت با خودروهای برقی را داشته باشد، همچنین این مدل ها، برای ایجاد سکوت داخل اتاق خودرو، به صورت کم صدا طراحی شده است. به گفته Pirelli، به دلیل نوع موتور این خودروها که بی صدا بوده، مهم ترین منبع تولید صدا حذف شده، بنابراین جلوگیری از فرکانس های صدای تولید شده توسط تایر بسیار مهم بوده تا به یکی از اهداف کلیدی خودروی برقی نزدیک شویم.
همچنین چنگ زنی تایرهای Elect به گونه ای بهینه شده تا با نیروی محرکه رو به افزایش خودرو مطابقت پیدا کند؛ خودروهای برقی به تایرهایی نیاز دارند که با انتقال بیشترین گشتاور به جاده بتواند سریعا به آسفالت چنگ بزند.
گروه تایرهای Elect به دسته ای از فناوری های Pirelli تعلق دارد که به منظور بهبود عملکرد و راحتی تایرها، و در عین حال برآورده ساختن نیازهای تولیدکنندگان و مشتریان، طراحی شده اند. این تولیدکننده تایر می گوید سیستم قطع صدای (PNCS) به کار رفته در این تایرها، توسط جاگذاری نوعی اسفنج پلی یورتانی داخل تایر به منظور جذب ارتعاشات، بسیار مورد درخواست بزرگ ترین تولیدکنندگان تراز اول خودرو، به دلیل تامین آسایش بشتر برای رانندگان و سرنشینان، بوده است. به گفته Pirelli سیستم PNCS صدای جاده را تا نصف کم می کند.
فناوری درزگیری Pirelli، که قادر به درزگیری سوراخ های به وجود آمده تا قطر 4 میلیمتر می باشد، در گستره وسیعی از تایرهای Pirelli در دسترس است.
تایرهای شرکت Pirelli با بیش از 3000 خودروی از خاص ترین و کاراترین خودروهای موجود در بازار از جمله استون مارتین DBX، پورشه Taycan و لامبورگینی Urus مطابقت دارد. بر اساس استراتژی Perfect fit، این تولیدکننده با تولیدکنندگان خودرو برای تولید تایرهای مخصوص هر مدل خودرو، به منظور بهبود ویژگی های خودرو و دستیابی به بهترین عملکرد، کیفیت رانندگی و ایمنی، همکاری می کند. این تایرها دارای نشان خاصی بر روی سایدوال ، برای مثال B معادل با بنتلی، بوده که نشان می دهد این تایر به طور خاص برای یک برند خاص توسعه داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا