اخبار

اختصاصی بسپار/ فضانوردان، پوشش ضدمیکروب جدیدی را خارج از زمین آزمایش می کنند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر فضانوردانی که در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارند بر روی پوشش ضد میکروبی که برای نجات از باکتری ها و ویروس ها طراحی شده است در حال آزمایش هستند. یکی از این ویروس ها، sars-cov-2 است که عامل ایجاد بیماری COVID-19 می باشد. Mike Delaney، افسر ارشد امنیت هوافضا در Boeing بیان می کند، این تست در حال انجام است و نتایجی که نشان می دهد موجب خوشحالی ما شده و ما را امیدوارتر می کند. کاربردهای زیادی برای این نوع پوشش ها وجود دارد و می توان با استفاده از آن ها از انتقال بیماری جلوگیری کرد.
تست هایی که در ایستگاه فضایی در حال انجام است بخش های مختلف فضاپیما مانند، سگک کمربند، پارچه ی صندلی و کمربند، تکیه گاه دست و همچنین میز جلوی شخص را شامل می شود. دو سری از این بخش ها، یکی دارای پوشش ضد میکروب و دیگری بدون پوشش مورد آزمون قرار گرفتند. اعضای خدمه هر چند وقت یکبار این اشیا را لمس می کنند تا میکروب ها به طور طبیعی منتقل شوند. هیچ نمونه ی میکروبی برای اینجام این تست به ایستگاه فرستاده نشده بود. پس از یک سال، این اشیا به زمین برگردانده شدند تا در آزمایشگاه Boeing مورد بررسی قرار بگیرند و مشخص شود پوشش سطح در محیط فضا چقدر تاثیرگذار خواهد بود. پروفسور Michael Monteiro از موسسه ی فضانوردی UQ در این مورد بیان می کند، پس از سال ها تحقیق، دیدن نتایج کارهایمان در فضا بسیار جالب است. هدف اولیه ی ما از پوشش های ضدمیکروب حفاظت از ماموریت های فضایی است. پس از شیوع این بیماری که در حال حاضر وجود دارد، ما فرمولاسیون پوشش را برای از بین بردن ویروس کرونا، در صورت وجود بر روی سطوح، بر روی زمین اصلاح خواهیم کرد. ما به دنبال ادامه ی آزمایش ها و به دست آوردن مصوبات نظارتی هستیم.
یک پوشش ضد میکروب در فضاپیما می تواند به اطمینان از سلامت فضانوردان کمک کند و همچنین سیستم های مختلفی که در فضاپیما وجود دارد را در مقابل باکتری ها حفظ کند. در نهایت ممکن است بتواند مانع از ایجاد آلودگی های بین سیاره ای شود. منشا این آلودگی ها ممکن است کره ی زمین یا سیارات دیگر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا