اخبار

اختصاصی بسپار/ شورلت از کوروت Z06 2023 رونمایی کرد/ این خودرو چه قدر کامپوزیتی است؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر اگرچه می‌توانیم در مورد موتور 5.5 لیتری V8 با تنفس طبیعی در شورولت کوروت Z06 رونمایی نشده سال 2023 با قدرت 670 اسب بخار به شما بگوییم، یا اینکه بگوییم شاسی Z06 همان شاسی است که از سال 2020 در کوروت مسابقه ای C8 استفاده شده است. ولی ما این کار را نمی کنیم!

در عوض، بیایید روی کامپوزیت های به کار رفته در این مدل تمرکز کنیم:
• چرخ های فیبر کربنی موجود است که وزن آن در حالت غیر از نهایت فشردگی فنر یا unsprung weight را تا 41 پوند کاهش می دهد.
• یک پکیج تریم داخلی که شامل فرمان پوشیده شده با فیبر کربن، پدال دنده و تریم است.
• یک پکیج هوای الیاف کربنی متشکل از یک زیر سپری جلوی (front splitter) بزرگتر، مثلثی های گوشه سپر جلو (front-corner carnards)، یک spoiler یا باله عقب نصب شده روی پایه و باریکه های هوایی زیر بدنه (underbody aero strakes)است.
• بسته یا پکیج عملکرد Z07 در دسترس -برای کسانی که به دنبال نیروی رو به پایین عظیم هستند (یعنی 734 پوند با سرعت 186 مایل در ساعت)- شامل بال عقب و تاثیرات نیروی رو به زمین با الیاف کربن است.

به گفته Chevy (یا همان شرکت شورولت به گویش امریکایی)، این خودرو با چرخ‌های فیبر کربنی و پکیج Z07، وزن خشکی (وزن بدون سوخت و روغن) معادل 3434 پوند دارد.
در حالی که این وزن در واقع 68 پوند از کوروت Stingray استاندارد سنگین تر است. یک Z06 به اندازه 3.6 اینچ پهن تر است و موتور V8 6.2 لیتری Stingray فقط 495 اسب بخار تولید می کند.

 

برگردان: مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا