اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/شرکت Covestro فرایند جدیدی برای بازیافت اسفنج های PU را توسعه می دهد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Covestro یک فرایند نوآورانه برای بازیافت شیمیایی اسفنج منعطف PU استفاده شده در تشک ها را توسعه داده است. برای این کار این شرکت به همراه شرکت Recticel در پروژه PUReSmart همکاری می کنند.

به طور میانگین، تشک ها حاوی 15 تا 20 کیلوگرم اسفنج بوده که منجر به تولید مقدار قابل توجهی ضایعات در پایان عمر مفید خود می شوند. این اسفنج در ابتدا از دو ماده اولیه مهم ساخته می شود. در حالی که معمولا سایر رویکردهای بازیافت شیمیایی بر بازیافت یکی از آنها تمرکز دارند، فرایند Covetro قادر به بازیافت هر دو ماده اولیه می باشد.

همچنین شرکت Covestro اخیرا شروع به اجرای کارخانه نیمه صنعتی برای بازیافت اسفنج منعطف در محل Leverkusen کرده است تا نتایج مثبت آزمایشگاهی را تایید کند. اولین فاز بر بازیافت یکی از مواد اولیه، قبل از بازیافت ماده دوم که شروع آن در تابستان خواهد بود، تمرکز دارد. هدف Covestro صنعتی کردن فرایندهای بازیافت شیمیایی برای اسفنج های منعطف استفاده شده و نهایتا فروش دوباره هر دو ماده اولیه بازیافت شده می باشد.

به گفته مدیرعامل این شرکت، توسعه فناوری نوآورنه بازیافت و سرمایه گذاری در کارخانه نیمه صنعتی مراحل مهمی از دیدگاه آینده آنها در هماهنگی کامل Covestro با اقتصاد چرخه ای می باشد. شرکت Covestro در همکاری با شرکت های Recticel و Redware و به عنوان عضوی از پروژه PUReSmart ، یک راه حل هوشمند سواسازی برای جدا کردن اسفنج های مختلف PU از تشک های استفاده شده را توسعه داده است.

این نرم افزار از الگورریتم هایی برای تشخیص صحیح انواع مختلف اسفنج استفاده می کند، که باعث تسهیل ی فرایند بازیافت کارامد می شود. این پیشرفت عنصر دیگری از استراتژی دیجیتالی کردن  Covestro بوده، که با موقعیت های جدید برای در بر گرفتن صنعت پلاستیک و شیمیایی، ترکیب می شود.

به گفته یکی از مدیران ارشد Covestro، آنها می خواهند بر اساس شایستگی ها و تجربیاتشان در شکل دهی چرخه تولید ارزش شرکت کنند. برای رسیدن به این هدف، آنها بر همکاری بین المللی شرکا و همچنین توسعه مدل های نوآورانه تجارت تکیه می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا