اخبار

اختصاصی بسپار/ پنل های بدنه کامپوزیتی کلاس A از الیاف کربن برای خودروهای اسپرت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر در 28 سپتامبر اعلام شد که شرکت Hexcel و شرکت HP Composites SpA که قطعات با الیاف کربن برای خودروها و موتورهای مسابقه و … تولید می کند، همکاری کرده است تا پانل های بدنه کربن کلاس A را توسعه دهد.

فناوری روکش سطحی Hexcel HexPly XF به طور گسترده ای توسط تولید کننده قطعات ایتالیایی برای تولید پانل های بدنه بیرونی و سایر اجزای ابرخودروها مانند سدان های سوپراسپرت جدید آلفارومئو، Giulia GTA و GTAm استفاده می شود.
با همکاری با پنج کارخانه تولید در ایتالیا، HP Composites گزارش می دهد که رکورد موفقیت های کامپوزیتی با عملکرد بالا در جاده و پیست مسابقه را ایجاد کرده است.
HP این فرایند تخصصی را در ترکیب مواد روکش Hexcel HexPly XF3 ،با مواد prepreg از نوع HexPly M47 و HexPly M49 کسب کرده است و با بالاترین استانداردهای تعیین شده توسط OEM ها یا Original Equipment Manufacturers سوپراسپرت معتبر و تیم های برجسته موتور اسپرت کار می کند.

Abramo Levato، مدیر کل HP Composites S.p.A می گوید: “تجربه طولانی مدت ما درک مفصلی از ویژگی های ضروری که بر نحوه تعامل prepreg و فناوری سطح با فرایندهای مختلف تولید تأثیر می گذارد به ما داده است.”
“رابطه ای که ما با Hexcel داریم هم بسیار فنی و هم بسیار حمایتی است. در نتیجه یک بسته کامل مواد برای پانل های بدنه کلاس A با کیفیت بالا داریم که به طور خاص با توجه به الزامات ما فرموله شده است. ”
HP همچنین فرآیندهای اختصاصی پرس و قالب گیری فشاری خود را توسعه داده است که با HexPly XF3 و سایر prepreg های HexPly سازگار است.
مجموعه کامپوزیت های خودرو در Hexcel نتیجه دهه ها تجربه صنعت و ایجاد مشارکت های استراتژیک برای توسعه و بهینه سازی فناوری های پیشرفته است.
HexPly XF3 یک ماده سطحی اپوکسی prepreg است که با ورودی فرایندی تیم HP Composites برای مقابله با چالش های تولید سطوح پنل بدنه خودرو با کیفیت بالا و A با مقاومت عالی در برابر آزمایشات پیری یا aging توسعه یافته است.
گفته می شود که HexPly XF3 به عنوان اولین لایه در قالب مورد استفاده قرار می گیرد و در دمای 120-180 درجه سانتی گراد در اتوکلاو پخته می شود، سطح قطعه ای صاف و بدون تخلخل تولید می کند که نیاز به حداقل آماده سازی سطحی برای رنگ آمیزی دارد.
پس از پخت، می توان آن را به آسانی برای رنگ آمیزی با یک فرآیند سنباده زنی سریع آماده کرد.
HP Composites تکنیک های سنباده زنی روباتیکی خودکار را برای مرحله نهایی با سطح آماده رنگ آمیزی با HexPly XF3 و چسبندگی عالی رنگ مطابق EN ISO 2409 را ارائه می دهد.

بنا به  اظهار HP Composites، این دستگاه معمولاً از فرایند اتوکلاو برای قطعات HexPly XF3 استفاده می کند و باعث صرفه جویی در وزن و عملکرد ساختاری قطعات نهایی می شود.
علاوه بر این ، HP فرآیندهای اختصاصی پرس و قالب گیری فشاری خود را توسعه داده است ، از جمله فناوری Air Press Molding ، سازگار با HexPly XF3 و سایر پیش آماده یا prepreg های HexPly برای سری های تولید با حجم بیشتر که نیاز به افزایش نرخ تولید دارند.
Claude Despierres ، مدیر فروش و بازاریابی Hexcel ، می گوید: ” با ترکیب تخصص HP با تعامل فنی قوی و گفتگوی مشارکتی ، Hexcel و HP با هم توانستند فناوری بهینه HexPly XF را برای اماده سازی سطحی رو به توسعه قرار دهند.”
“با HexPly XF3 ما سخت ترین استانداردهای صنعت را برآورده می کنیم.”

 

برگردان: مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا