اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ سیل ضایعات پلاستیک: ایالات متحده بزرگترین آلاینده پلاستیکی دنیا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر ایالات متحده بزرگ ترین مقصر در تولید ضایعات پلاستیک در دنیا بوده و می بایست به سرعت به استراتژی های جدید جهت محدودسازی این مقدار زیاد پلاستیک که در نهایت سر از اقیانوس در می آورند  بیندیشد. بر اساس گزارشی که به دولت فدرال ارائه شده، ظهور پلاستیک های ارزان و همه کاره در آمریکا از سال 1960  منجر به سیلی از ضایعات پلاستیک در سراسر جهان شده که اغلب آنها به اقیانوس ها ریخته شده و تهدیدی برای زندگی موجودات آبزی و زنجیره خوراکی انسان به شمار می رود.

آمریکا سالانه حدود 40 میلیون تن معادل 130 کیلوگرم به ازای هر نفر زباله پلاستیکی تولید کرده که این مقدار بیشتر از زباله پلاستیکی تولید شده توسط کل اتحادیه اروپاست.

در کل دنیا، سالانه 8/8 میلیون تن ضایعات پلاستیک وارد اقیانوس می شود، این مقدار معادل خالی کردن یک کامیون زباله پلاستیک در اقیانوس در هر دقیقه است.

به گفته Spring، یکی از فعالان حوزه محافظت از محیط زیست و عضو کمیته ای در باب این موضوع، ضایعات پلاستیکی تولید شده توسط ایالات متحده عواقب زیادی از جمله تاثیر بر جوامع ساکن سواحل، آلوده شدن رودخانه ها، دریاچه ها، سواحل شده و بار اجتماعی و اقتصادی بر دوش اقشارضعیف جامعه می گذارد.
به توصیه این کمیته، تا انتهای سال آینده به استراتژی های ملی جدیدی، با هدف کاهش تولید پلاستیک به خصوص پلاستیک های یک بار مصرف یا غیر قابل بازیافت و کمک به پیشرفت مواد جایگزین با استانداردهای بهتر از نظر جمع آوری و بازیافت، نیاز است. روندهای صنعتی و بین الملی نیز ممکن است بر تلاش برای کاهش ضایعات پلاستیک اثر بگذارد.

ایالات متحده به همراه سایر کشورهای توسعه یافته، در ابتدا ضایعات پلاستیک خود را به چین می فرستادند که این کار در سال 2018 متوقف شد. اما این توقف روند تخلیه پلاستیک در سایر کشورها را متوقف نکرده و کشورهایی مانند ویتنام و تایلند به عنوان مقاصد بعدی شناخته شدند.

از سوی دیگر سوخت فسیلی به عنوان اولین و اصلی ترین منبع تولید پلاستیک ها بوده و به علت ارزان بودن خود باعث افزایش تولید پلاستیک ها می شود. استفاده از این سوخت ها باعث بحران آب و هوایی شده است.
به گفته یکی از اعضای کمیته تهیه کننده این گزارش، رسیدگی به این موضوع دارای فوریت بالایی است، زیرا هم اکنون تولید پلاستیک و در نتیجه آن تولید ضایعات آن و سرریز این ضایعات به محیط زیست نیز در حال افزایش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا