اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ سیستم اکستروژن مدولار لوله ی HDPE، نیاز به حمل و نقل و هزینه های پروژه های زیرساختی را کاهش می دهد

گروه  ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر اکستروژن های متحرک می توانند بر روی کامیون ها قرار داده شده و جابه جا شوند. می توان آن ها را در طول 72 ساعت به مکان تولید لوله های HDPE انتقال داد.

شرکت آمریکایی Tubi به فناوری تولید اکسترودرهای مدولار متحرک دست پیدا کرد. با استفاده از این سیستم ها می توان هزینه های مربوط به حمل و نقل، نصب و جابه جایی مربوط به لوله های HDPE را کاهش داد. این لوله ها بیشتر در صنایع معدن، نفت و گاز، آبیاری و آب شهر یو فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. محصولاتی که با استفاده از خطوط Tubi تولید می شوند به طور مستقیم موجب کاهش هزینه های مربوط به انقال لوله ها شده و همچنین از کافی بودن لوله های تولیدی برای اتمام کار اطمینان ایجاد می کند. این اکسترودرهای متحرک را می توان بر روی یک کامیون سوار کرد و در طول 72 ساعت به مکان انجام پروژه انتقال داد. در دوره ی شیوع کرونا، Tubi می تواند اکسترودر مدولار خود را به جایی که مورد نیاز است انتقال دهد و این دستگاه با 100% ظرفیت کار می کند. این موضوع در مقابل تولید کنندگان قدیمی لوله که ممکن بود مصرف کننده را در مقابل کمبود ظرفیت قرار دهند، مزیت بزرگی به حساب می-آید.

Marcello Russo، مدیرعامل شرکت CEO بیان می کند، فناوری جدید ما نیازهای گسترده و روبه رشد جامعه ی جهانی امروزی را پاسخ می‌دهد. با وجود جغرافیای در حال گسترش ما، روز به روز نیاز به فناوری ها و روش های پایدار، منعطف و با بازدهی بالا رو به افزایش است. فناوری جدید خطر جابه جایی لوله های بزرگ و طولانی را کاهش می دهد و رفت وآمد کامیون های حاوی این لوله را حذف می کند. این فناوری مانند یک کارخانه ی متحرک است که در مکان های استراتژیک قرار می گیرد و در مقایسه با کارخانه-های قدیمی که از آجر و سیمان ساخته شده اندف انعطاف پذیری بیشتری دارد.

اکسترودر مدولار Tubi از محدودیت های طولی مربوط به حمل و نقل لوله ها عبور کرده است و می توان با استفاده از این فناوری، خط لوله هایی بدون جوشکاری و در محل اجرای پروژه ایجاد کرد. با استفاده از این فناوری، بیش از 95% اتصالات جوشکاری کاهش پیدا می کند. این اکسترودرها می توانند لوله هایی با قطر بین 4 تا 26 اینچ و حتی 48 اینچ را با طولی بیش از 500 فوت و یا بیشتر تولید کنند. ظرفیت تولید سالانه ی هر اکسترود مدولار برابر 20 میلیون پوند است.

Tubi به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوله، بالاترین استانداردهای کیفیت را که به طور مستقیم به این فناوری مربوط می شوند را دارد. همچنین این شرکت یک بخش کنترل کیفیت مربوط به طراحی اکسترودرهای مدولار را طراحی کرده است. این شرکت از فناوری X-ray و موج مرکزی برای بررسی کیفیت خطوط لوله ی تولیدی استفاده می کند. این مراحل باعث می شود خطوط لوله ی HDPE با کیفیت بالا و با طول عمر زیاد تولید شوند.

در حال حاضر از فناوری اکستروژن های مدولار متحرک این شرکت در نواحی مختلفی مانند خطوط لوله ی پرفشار HDPE فلوریدا، Odessa، Tucson، New Zealand و مناطق دیگر استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا