اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/سرمایه گذاری Shell در BlueAlp به منظورتبدیل ضایعات پلاستیک

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر کمپانی Shell و هلدینگ BlueAlp، از یک شراکت استراتژیک به منظور توسعه، تراز و گسترش فناوری تبدیل ضایعات پلاستیک BlueAlp به خوراک شیمیایی، خبر دادند. این فناوری ضایعات پلاستیک را که بازیافت آنها سخت است را به خوراک بازیافتی (یعنی روغن پیرولیز) تبدیل می کند؛ این خوراک را می توان برای تولید مواد شیمیایی زیست پایدار استفاده کرد. کمپانی Shell در این توافق 25/21% سهام BlueAlp را خرید.
یکی از مدیران Shell در این باره می گوید “با فناوری نوآورانه BlueAlp و عظمت و تجربه Shell، ما میتوانیم فناوری بازیافت ضایعات پلاستیک مورد نیاز طبق نیاز مشتریان برای محصولات زیست پایدار را پیشرفت دهیم. این شراکت یکی از قدم های مهم Shell برای رسیدن به هدف ما مبنی بر بازیافت یک میلیون تن پلاستیک در سال تا سال 2025 می باشد.”
تحت این قرارداد، کمپانی های Shell و BlueAlp یک شرکت سرمایه گذاری مشترک به منظور ساخت دو واحد تبدیل در هلند تاسیس می کنند. پیش بینی می شود این شرکت قادر به تبدیل 30 هزار تن ضایعات پلاستیک در سال باشد. بناست این واحدها تا سال 2023 عملیاتی شده و 100% روغن پیرولیز تولیدی آن به عنوان خوراک در Shell مصرف شود. کمپانی Shell به دنبال گرفتن مجوز برای تاسیس دو واحد دیگر در آُسیا، به منظور تامین خوراک برای Shell Energy and Chemicals Park در سنگاپور می باشد.
به گفته یکی از مدیران BlueAlp، هدف این شرکت از این قرارداد تبدیل ضایعات پلاستیک به یک محصول قابل استفاده و اقتصادی است و ما به فناوری بسیار جذاب و نوآورانه ای دست یافته ایم. با وجود Shell به عنوان یک شریک استراتژیک، BlueAlp به موقعیت بزرگی برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی در بازار پیرولیز دست یافته است.
در حال حاضر فناوری BlueAlp به مقیاس صنعتی و تجاری رسیده است. تیم فناوری Shell که در آمستردام مستقر است، به منظور بهبود و افزایش مقیاس ظرفیت این فناوری برای بازیافت مقادیر بیشتر ضایعات پلاستیک، با BlueAlp همکاری خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا