اخبار

ترجمه اختصاصی بسپار/ سرعت بخشیدن به تولید پلیمرهای مهندسی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Asynt تجهیزات مورد نیاز Polymer Mimetics را برای تولید نسل جدیدی از پلیمرهای مهندسی تامین کرده است. Polymer Mimetics حاصل سرمایه گذاری مشترک دانشگاه لیورپول و شرکت Scott Bader است. این مرکز فرایند پلیمریزاسیون جدیدی را ابداع کرده است. این روش توسط پروفسور Steve Rannard، از اساتید دانشکده ی شیمی دانشگاه لیورپول پایه گذاری شده است.

این فناوری ساختارهای شیمیایی را در مقیاس خیلی بزرگ به محصولات پلیمری با ساختارها و ویژگی های مختلف تبدیل می-کند. دکتر Paul Findlay، مدیر بخش فناوری Polymer Mimetics بیان می-کند، از سال 1950، کمتر از 10% از میلیاردها تن پلاستیکی که در جهان تولید شده، مورد بازیافت قرار گرفته است و مابقی آن در محیط زیست رها شده است. با استفاده از فناوری  پلیمریزاسیون جدید، ما می توانیم پلیمرهای جدیدی برای جایگزینی موادی که تخریب پذیر نیستند تولید کنیم. این مواد در وسایل محافظت سلامتی، پوشش ها، کامپوزیت ها و چسب ها مورد استفاده قرار می گیرند. آنچه در انتخاب تجهیزات آزمایشگاهی باید در نظر می گرفتیم این بود که باید این تجهیزات به صورت کاربردی و ایمنی بتوانند واکنش های چند مرحله ای را انجام دهند. این واکنش ها بر روی یک همزن و گرم کن در حال انجام است. همچنین افزایش انواع پلیمرهایی که می توان سنتز کرد و بهینه سازی شرایط سنتز محصولات پلیمری زیست تخریب پذیر نیز از دیگر ویژگی های مورد انتظار از تجهیزات موردد استفاده است.

در برخی از واکنش های پلیمری ما محلول هایی با گرانروی بالا ایجاد می شوند که هم زن DrySynVortex ساخت شرکت Asynt به ما در ایجاد اختلاطی موثر و همچنین گرمادهی محلول ویسکوز در اتمسفر خنثی کمک بسیاری کرد. همچنین نحوه  ی گرمادهی DrySyn به ما در تهیه ی پلیمرهای جدید با بازده بالا کمک شایانی کرد. از دیدگاه پایداری و ایمنی آزمایشگاه، استفاده از کندانسورهای هوا CondenSyn برای انجام فرایند رفلاکس در واکنش ها از مصرف زیاد آب جلوگیری کرد و همچنین کندانسورهای آبی استاندار مانع از نشت آب از آن ها حین انجام فرایندهای پلیمریزاسیون شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا