اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ سبد زباله کامپوزیتی و افزایش ایمنی در برابر آتش

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر طبق اظهار انجمن ملی حفاظت از آتش (National Fire Protection Association  یا NFPA)، هر 24 ثانیه، یک ایستگاه آتش نشانی به اعلام یک آتش سوزی در ایالات متحده پاسخ می دهد. در تلاش برای مقابله با این مشکل، شرکت Mar-Bal (اوهایو، ایالات متحده)، تولید کننده قطعات کامپوزیت، سبدهای ضد حریق زباله را تولید كرده است.

سطل های زباله مقاوم در برابر آتش که در ساختمان پیشرفته   700 فوت مربعی این شرکت تولید شده، از رزین گرما سخت (thermoset ) و با تقویت کننده الیاف شیشه و در طیف وسیعی از رنگ ها و اندازه ها ساخته شده است.

شرکت Mar-Bal می گوید، این محصول در طبقه بندی UL و فهرست آتش نشانی ایالت کالیفرنیا (CSFM) قرار گرفته و امکان مهار آتش بدون سوختن، ذوب شدن یا فرو ریختن سبد را بوجود می اورد .

سبد های زباله ایمن و بدون خطر، باعث سوختن یا ایجاد آتش سوزی نمی شوند، دارای دود کم و غیر سمی بوده و از ساختار بی نظیری برخوردار هستند. بعلاوه، ظروف زباله فلزی گرد به راحتی می توانند قر شده و زنگ زده شوند و اغلب لکه های حاصل از زنگ زدگی را روی زمین ایجاد کنند.

Mar-Bal می گوید سبدهای زباله مزبور می تواند به کاهش هزینه های نگهداری پیشگیرانه کمک کند، تمیز کردن آنها آسان است و خوردگی و زنگ زدگی در انها بی معنی است.

بنا به اظهار Mar-Bal، این شرکت برای کاربردهای تجاری و صنعتی متنوع، مانند بیمارستان ها، مطب ها، کلاس های درس K-12، آزمایشگاه ها، آپارتمان ها، دانشگاه ها و غیره، Waste-Safe یا سبد زباله ایمن را طراحی و تولید کرده است . Waste-Safe در چهار اندازه 8، 14، 27 و 40  لیتر و ده رنگ مختلف، از جمله گزینه های ظاهر گرانیتی، در دسترس است .

Anthony Lignetta، مدیر Mar-Bal، می گوید: “ توسعه سبد زباله مقاوم در برابر آتش، خانواده محصولات انحصاری ما را تکمیل می کند و نشان دهنده تعهد ما برای ایجاد محصولات متنوع است.”

“در نهایت، این یک راه حل کم هزینه در مقایسه با فلز است، و از همه مهمتر ایمنی آتش سوزی را ارتقا می دهد زیرا ما دارای درجه مقاومت در برابر آتش V-0 هستیم.”

وی اضافه می کند، ” شبکه توزیع یکپارچه ما قوی است و بسیاری ازآنها دسترسی فوری آنلاین را ارائه می دهند. علاوه بر این، ما در حال حاضر به دنبال عوامل توزیع کننده اضافی در غرب ایالات متحده هستیم. “

Mar-Bal راه حل های کامپوزیتی جامع شامل طراحی قطعه، فرمولاسیون مواد تخصصی، مونتاژ و اتوماسیون سفارشی را به مشتریان ارائه می دهد.

برگردان : مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا