اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ ساخت نمونه اولیه هواپیمای عمود پرواز کامپوزیتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Joby Aviation Inc (کالیفرنیا، ایالات متحده) تأیید کرده است که گواهینامه قابلیت پرواز اداره هوانوردی فدرال
Federal Aviation Administration) یا FAA ) و مجوز پرواز نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) را برای دومین نمونه اولیه هواپیمای عمود پرواز در دسامبر 2021، همانطور که انتظار می‌رفت، دریافت کرده است.
به گفته این شرکت، اولین نمونه پروتوتایپ ، در سال 2021 تولید کرد که بیش از 5300 مایل پرواز ازمایشی کرد، این طولانی‌ترین پرواز یک هواپیمای عمود پرواز الکتریکی (eVTOL یا electrical vertical takeoff and landing) تا به امروز میباشد. 154.6 مایل با یک بار شارژ!
انتظار می رود این هواپیما اواخر این ماه پرواز خود را آغاز کند و به عنوان بخشی از قرارداد Joby’s Agility Prime با USAF به خدمت گرفته شود.
JoeBen Bevirt، موسس و مدیرعامل Joby می‌گوید: “برنامه آزمایش پرواز سال 2021 ما اطلاعات و تجربه زیادی را برای پشتیبانی از برنامه های بعدی ما را ارائه کرد.”
” با دو هواپیما که همزمان پرواز می کنند، می توانیم سرعت یادگیری و اخذ داده های فنی خود را طبق برنامه افزایش دهیم.ما از نیروی هوایی ایالات متحده به خاطر حمایت مستمر و از FAA برای ادامه تقویت نوآوری در صنعت هوانوردی سپاسگزاریم.”
تاییدیه قابلیت پرواز از نیروی هوایی شش روز پس از اعطای گواهینامه قابلیت پرواز ویژه FAA دریافت شد. این جدول زمانی تأیید منعکس کننده کار مشترک Joby و USAF برای ساده کردن الزامات صدور گواهی است و تعهد آنها را برای معرفی فناوری های هوانوردی جدید به بازار تجاری نشان می دهد.
با حداکثر برد 150 مایل و حداکثر سرعت 200 مایل در ساعت، هواپیمای تمام الکتریکی وبا بدنه کامپوزیت Joby برای حمل چهار مسافر و یک خلبان با آلایندگی عملیاتی صفر طراحی شده است.
این شرکت در سال 2017 پرواز نمونه های کامل را آغاز کرد و تا به امروز بیش از 1000 آزمایش پروازی را انجام داده است. Joby قصد دارد خدمات مسافربری را در سال 2024 راه اندازی کرده و راهی سریع، تمیز و بی سر و صدا برای جابجایی مردم در مناطق متراکم شهری و سایر نقاط ارائه دهد.

برگردان : مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا