اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ساخت شیشه چند منظوره با استفاده از پوشش های پلیمری

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ابران پلیمر شیشه ها کاربردهای گسترده ای در فضاهای مختلف از ساختمان ها گرفته تا سنسورهای نوری دارند. با این حال، طبیعت آب دوستی شیشه های سنتی به گرد و غبار موجود در هوا اجازه می دهد که روی سطح قرار گیرد و همچنین بازدهی ضعیف محافظ ماوراء بنفش (UV) کاربرد این شیشه ها  را محدود می کند.

شیشه چند منظوره
در یک تحقیق جدید، محققان با پوشاندن یک پوشش کوپلیمر استایرن اتیلن بوتیلن استایرن (SEBS) شفاف روی شیشه های سنتی، شیشه های چند منظوره دارای خاصیت آبگریزی، خود تمیزشوندگی و محافظ اشعه ماوراء بنفش ساختند. در این شیشه ها، ذرات SiO2 و جاذب UV (UV326) برای اطمینان از خواص چند منظوره نیز استفاده شده است. خواص یک سری نسبت های وزنی SiO2 و UV326 برای اطمینان از درصد مناسب به طور جداگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سپس، شیشه چند منظوره ساخته و با شیشه سنتی مقایسه شد.

نتایج نشان می دهد که زاویه تماس آب از حالت آب دوست (14 درجه) به حالت فوق آبگریز (163 درجه) افزایش یافته است و شیشه ساخته شده دارای خواص خود تمیزکنندگی و ضد رسوب عالی است. در عین حال، شیشه چند منظوره می تواند 98 درصد از عبور اشعه ماوراء بنفش محافظت کند و هنوز 34.9 درصد عبور نور مرئی را حفظ می کند. بنابراین، شیشه چند منظوره را می-توان در همه مناطق کاربردی مربوطه استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا