اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ ساخت خودروی کلاسیک Shelby Cobra با بدنه کامپوزیتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Classic Recreations، سازنده وسایل نقلیه سفارشی با عملکرد عالی، از جمله سری خودروهای Shelby GT500CR، آخرین نوآوری خود را اعلام کرده است – یک خودروی مسابقه ای CSX Shelby Cobra با بدنه کامپوزیتی الیاف کربن و دارای مجوز رسمی با طرح سال 1965!
به‌عنوان جدیدترین دستاوردی که از Classic Recreations پدید آمده است، بدنه کامل با الیاف کربنی از طرح موستانگ GT500CR مدل 1967 این شرکت پیروی می‌کند که در اوایل سال 2021 عرضه شد.

تنها 10 خودروهای مسابقه ای Shelby Cobra جدید که به افتخار شصتمین سالگرد Shelby “نسخه الماس” نامیده می شوند و هر کدام دارای نشان سفارشی و طراحی ‌شده با الماس هستند، همچنین امضای یادبود Carroll Shelby را روی داشبورد داشته و به‌عنوان یک ماشین مسابقه کامل فروخته می‌شوند.
Gary Patterson ، رئیس Shelby American می گوید:
“آنچه Classic Recreations با برنامه الیاف کربن خود به آن دست یافته است، ادامه رویایی است که خود Carroll Shelby برای آینده تصور می کرد.”
احساسات مشابهی توسط مدیرعامل Carroll Shelby International و مدیر عامل Carroll Shelby Licensing Inc.، Neil Cummings ابراز شد. Cummings می‌گوید:
” Classic Recreation’s بیش از 15 سال است که دارای مجوز Carroll Shelby Licensing بوده و هر سال همچنان به نوآوری و فشار دادن پاکت مانند خود کارول ادامه می‌دهند.”
طبق گفته Classic Creations، بدنه کبرا به طور کامل از الیاف کربن پخت شده با اتوکلاو شامل کفی و درها طراحی شده است که وزن آن تنها 88 پوند است!

یک شاسی و سیستم تعلیق با طراحی سفارشی و هندسی درست توسط Jason Engel ، بنیانگذار و معاون طراحی و مهندسی Classic Recreations طراحی شده است. فناوری به روز و راحتی بیشتر نیز ویژگی هایی هستند که به خودرو اضافه شده اند.
Jason Engel می‌گوید: ” Carroll Shelby اهمیت نوآوری و اشتیاق را به من آموخت. رویای کارول همیشه این بود که بالاترین قدرت موتور ممکن را در سبک ترین و چابک ترین خودروی قابل تصور قرار دهد و این افتخار ماست که با این چالش روبرو شدیم.”

کبرا توسط تیمی از طراحان و تکنسین ها تحت بخش جدیدی از Classic Recreations ساخته و مونتاژ خواهد شد که صرفاً بر تحقیق و توسعه (R&D) متمرکز است.
خودروی مسابقه ای Shelby Cobra جدید برای جفت شدن با موتور فورد نسل 3 Coyote طراحی شده است که در ترکیب با سوپرشارژر VMP بیش از 800 اسب بخار نیرو توان می کند.
این خودرو دارای سیستم تعلیق مستقل در عقب، گیربکس T56 Magnum Tremec و ترمزهای 6 پیستونی Wilwood در جلو و عقب است.
این تیم ، می‌خواست مطمئن شود کبرا که عامدانه بدون شاسی لوله‌ای طراحی شده بود می‌تواند از نظر وزن و اسب بخار با ابرخودروهای فعلی رقابت کند.

خودروی مسابقه‌ای کبرا با الیاف کربن «Diamond Edition» که مانند یک وسیله نقلیه مدرن ساخته شده است، به طور کامل در ایالات متحده تولید شده به قیمت یک میلیون و دویست هزار دلار فروخته می‌شود.

برگردان: مهندس مسعود خلج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا